Меглена Плугчиева подчертава значимостта на рекламата за българския туризъм
Посланикът на Националния съюз по здравен туризъм акцентира върху сигурността, визовата реформа и международното присъствие

Рекламата е от ключово значение за възстановяването на българския туризъм след пандемията и периода на политическа нестабилност, заяви днес Меглена Плугчиева, посланик на Националния съюз по здравен туризъм, балнеология и СПА, както и член на Института по външна политика и международни отношения.
Наваксване на изгубено време и нови предизвикателства
Според Плугчиева, българският туризъм изостава в развитието си, тъй като конкурентните държави са продължили да се развиват през последните години. Тя посочи, че тази година на най-голямото изложение в Берлин най-голям интерес е имала Албания, чийто туристически поток се увеличава постоянно.
„Страната ни разполага с огромен потенциал, но е недостатъчно представена на международната сцена,“ отбеляза Плугчиева. Тя подчерта, че е необходима бърза и гъвкава рекламна кампания, която да изразява емоции и да привлича туристи не само от традиционните пазари, но и от нови, където България е по-малко позната като дестинация.
Особено внимание трябва да се обърне върху темата за сигурността, която е много важна за европейските туристи. „Трябва да акцентираме, че страната ни е сигурна дестинация“, добави тя. Освен това, според Плугчиева, България трябва да бъде представяна като държава с голям потенциал и природни ресурси, която не е толкова силно засегната от климатичните промени.
Подобряване на визовата политика и международно сътрудничество
Плугчиева информира, че междуведомствената група, която разглежда визовата политика на страната, е приключила своята работа и докладът ще бъде представен скоро пред Министерския съвет. В него са включени както краткосрочни, така и дългосрочни мерки за облекчаване на издаването на работни и туристически визи.
„Взета е предвид необходимостта от повишаване на капацитета на консулските ни служби. Чрез законодателни промени визовите режими ще станат по-гъвкави и бързи, което ще се отрази положително на българската икономика и по-специално на туризма,“ поясни Плугчиева.
Форум за утвърждаване на България като туристическа дестинация
Днес Меглена Плугчиева взима участие във форума „Erlebe Bulgarien/Изживей България“, провеждащ се в комплекс „Златни пясъци“ край Варна. Събитието обединява около 200 от водещите туроператори, авиокомпании и медии от Германия, като има за цел да утвърди България като предпочитана дестинация за туристи от Германия, Австрия и Швейцария.
Възможности и бъдещи стъпки
- Увеличено рекламно присъствие както на традиционни, така и на нови пазари;
- Подчертаване на сигурността и природните предимства на България;
- Реформи в визовата политика с цел улесняване на достъпа на туристи и работници;
- Повишаване капацитета на консулските служби;
- Активно участие на България във важни международни форуми и изложения.