Международен панаир – Пловдив събира до 50 държави с иновации и традиции

Проф. д-р Иван Соколов представи значението на панаира за агроиндустрията, хранителния сектор и международната търговия

Снимка © БТА

Международен панаир – Пловдив ежегодно привлича между 30 и 50 държави, които участват в разнообразни компании, конгреси и изложби, свързани с хранителната, аграрната индустрия, промишлеността и търговията. Това заяви главният директор на панаира проф. д-р Иван Соколов при представянето на априлския брой на списание „ЛИК“ на Българската телеграфна агенция (БТА), посветен на България и световните изложения.

Отвореност към иновациите и международната общност

Според проф. Соколов в Международния панаир – Пловдив не само държавите от Източна Европа са силно представени, но и страни като Германия, Франция, Великобритания, Италия, САЩ, Япония, Южна Корея, както и африкански държави. Този широк международен интерес демонстрира значимостта на панаира в световен мащаб.

Панаирът служи като платформа за иновативни и стартиращи компании, които имат възможност да покажат своите бизнес новости. „Това е магията на панаирната индустрия – подкрепата на новостите и иновациите“, коментира проф. Соколов. Той добави, че много от фирмите, които идват в България за първи път, усещат растежа на местната икономика и успяват да намерят своето място на пазара. Наред със страни от Европа, интерес към българския пазар проявяват и държави от Аржентина, Латинска Америка и Африка.

Развитие на агроизложбите и бъдещето на традиционните панаири

Проф. Соколов посочи, че изложбата АГРА, фокусирана върху агроиндустрията, е един от най-силните браншови форуми в Пловдив. Тя обхваща машини, съоръжения, технологии за растениевъдство и животновъдство, препарати, храни и винопроизводство, като привлича около 50 хил. посетители годишно от цял свят.

„Има много иновации в агроотрасъла, което носи голям потенциал за развитие“, допълни директорът на панаира.

По отношение на бъдещето на панаирите и т.нар. „натурално представяне“ на продукти, проф. Соколов подчерта, че международната асоциация на изложбената индустрия е на мнение, че над 3000 години традиция гарантират устойчивост на този начин на представяне. „Има продукти, които могат да бъдат презентирани лесно чрез интернет, но и такива, които трябва да бъдат показани и видени на място“, коментира той. Затова центрове като този в Пловдив работят упорито за запазване и развитие на панаирното изложение като традиция и ефективен бизнес инструмент.

Пулсът на съвременния пазар

Международен панаир – Пловдив, създаден с цел реклама на българската индустрия и привличане на международни компании, продължава да се развива съобразно динамично променящите се тенденции на националния и световен пазар. Проф. Соколов отбеляза, че заложените при основаването на панаира принципи са се разраснали и адаптирали през годините и до днес отразяват пулса на съвременността.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини