Седмица на бащата с изложба и разнообразни инициативи в София
Асоциация „Родители“ организира кампания за повече качествено време между бащи и деца с игри, кино и музейни посещения
Асоциация „Родители“ стартира от днес 12-та поредна Седмица на бащата, която продължава до 9 ноември и цели да насърчи повече качествено време между бащите и техните деца. Кампанията под мотото „Модерно е да бъдеш баща“ предоставя разнообразни възможности за съвместни занимания, като игри, кино, театър и посещения на музеи, с акцент върху укрепване на семейните връзки.
Откриване с изложба и дискусия за съвременното бащинство
Официалното откриване на инициативата е днес в 18:30 часа в търговски център в София, където ще бъде представена фотографска изложба на Вихрен Георгиев – автор и създател на платформата „People of Sofia“. Снимките разкриват емоционалната дълбочина и значението на бащинството. След изложбата ще се проведе дискусия, насочена към ролята и предизвикателствата на бащата в съвременното общество.
Разнообразие от събития през седмицата
През следващите седем дни бащите и децата могат да участват в различни активности, организирани от множество институции:
- съвместно рисуване и четене на приказки;
- гледане на филми;
- разходки в планината или парка;
- готвене заедно;
- спортни и забавни игри.
На 8 ноември Националният политехнически музей ще предлага свободен вход за деца и ученици, както и преференциални цени за придружаващите ги значими мъже – бащи, по-големи братя, вуйчовци, чичовци и дядовци. В Дома на киното в София ще има намаление на билетите за семейната комедия „Ема и Шоколандия“.
Идеи за инициативи и участници
На сайта на асоциация „Родители“ са публикувани различни предложения за организиране на забавни и образователни дейности. Сред тях са фоторазказът „Един ден с татко“, подходящ за училища и детски градини, както и инициативата „Татко и аз – изобретатели“. Организирането на спортни занимания и игри също е част от възможните активности.
Седмицата на бащата е посветена не само на бащите, но и на всички важни мъже в живота на децата – дядовци, чичовци, батковци, треньори, учители и приятели. Тази ежегодна кампания има за цел да подкрепи бащинството и да укрепи засилващите се семейни връзки на съвременния човек.