Николай Денков: Липсват средства за пътя Бургас – Малко Търново в бюджета
Обсъждат се проблемите с водоснабдяването в Поморие и концесията на Летище Бургас

Средства за ремонт на пътя Бургас – Малко Търново липсват в последния вариант на държавния бюджет за тази година. Това коментира в националния пресклуб на БТА в Бургас съпредседателят на парламентарната група на "Продължаваме промяната - Демократична България" Николай Денков.
Денков подчерта, че ще обсъдят къде изчезнаха средствата за тази отсечка, която е основен път за Турция, но е в много лошо състояние. Според него, за пътя отново бяха заложени средства, но работата не е започнала. В последния вариант на бюджета дори средствата са изчезнали, уточни той.
Проблемите в региона
„Важно е да видим с какво можем да помогнем за разрешаването на някои от местните проблеми и да се срещнем с нашите симпатизанти. Обсъдихме въпроса с концесията на Летище – Бургас и проблемите с водоснабдяването на град Поморие“, коментира посещението си в Бургас Денков.
По отношение на работата на бургаската аерогара той отбеляза, че системно се дава предимство от фирмата концесионер на друго летище и това не е справедливо. Денков изрази мнение, че това пречи за развитието на областта и потиска икономическата активност.
„Ще поставим въпроса за по-справедливо разпределение на полетите пред концесионера. Този разговор не е лесен, но е изключително важен“, подчерта съпредседателят на парламентарната група на ПП-ДБ.
Проблеми с водоснабдяването
Отговори ще се търсят и по темата с довеждащия водопровод на град Поморие, който създава проблеми на туристическия град през летните месеци, когато се посрещат туристите, разясни пред журналисти областният лидер на “Продължаваме промяната“ в Бургас Тодор Терзиев. Макар че за ремонт на водоснабдяването има заложени средства, забавянето на този проект е налице, посочи той.
Според Терзиев, поне 20 проекта в Бургаско са отпаднали от бюджета за тази година в сравнение с предходния бюджет.
От своя страна, Денков добави, че средства за довършването на ремонта на Дюлински проход също не са заложени. Той коментира, че има много примери за системни проблеми в пътната агенция, като не е ясно как се избират проектите за изпълнение. Съмненията са, че това се прави не заради тяхното значение и важност, а според това коя ще бъде фирмата, която ще получи средствата.