Националната кампания „КОД: Отговорни заедно“ обединява усилия за превенция на зависимости
ГДНП и Съюза на пивоварите в България работят за здравословно бъдеще на децата чрез спорт и творчество

Съвместна кампания на Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП) и Съюза на пивоварите в България се провежда под мотото „КОД: Отговорни заедно“. Инициативата обединява усилията на институции, бизнес и родители за превенция на зависимости сред подрастващите чрез спорт и творчество. Програмата вече обхваща 21 града в страната, сред които е и Сливен.
„Кампанията се превърна в национална благодарение на партньорството ни с ГДНП. Работим под мотото „КОД: Отговорни заедно“, защото най-важното е да бъдем заедно за превенция на нашите деца – без наркотици, без зависимости“, заяви Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
Тя отбеляза, че програмата обединява институции, отговорен бизнес, неправителствени организации, родители и училища. „С нашата кампания и с помощта на партньорите предлагаме здравословна алтернатива за превенция на зависимости чрез спорт и творчество. Децата се включват с голямо желание. За първи път спортните събития са съпроводени с рисунки“, добави Радомирова.
Спортът като средство за превенция
От името на ГДНП старши комисар Иван Маджаров акцентира върху значението на спорта като средство за превенция сред подрастващите. Той изрази удовлетворение от активността и мотивацията на децата, участвали в програмата, и посочи, че спортът изгражда характер и играе съществена роля в борбата с негативните влияния в обществото.
Подкрепа от местната власт
Директорът на Областната дирекция на МВР в Сливен старши комисар Димитър Величков отбеляза, че децата са най-голямото богатство на обществото и изрази увереност, че чрез обединени усилия подобни кампании могат да допринесат за по-здравословно бъдеще. Той благодари на кмета на Сливен Стефан Радев за оказаното съдействие и домакинството на събитието.
Кметът Радев заяви, че всички дейности, насочени към превенция при децата, са приоритет за местната власт. „Хубаво е, че се провеждат такива мероприятия и се привличат все повече деца – да бъдат по-далеч от опасни зависимости“, подчерта той.
Кампанията се реализира в рамките на споразумение за сътрудничество между ГДНП и Съюза на пивоварите, като основната ѝ цел е чрез спорт и творчески дейности да се създадат устойчиви модели за превенция сред деца.