"Фолксваген" затваря завод в Нанцзин и се фокусира върху електромобили
Германският производител прекратява производство в градския район и прехвърля дейността към завод в Ичжън заради електромобилната стратегия

Германският автомобилен производител „Фолксваген“ (Volkswagen) и неговият китайски държавен партньор SAIC затварят своя съвместен завод в Нанцзин, Китай. Това е първото пълно закриване на фабрика на германската компания в страната, съобщи германският финансов ежедневник „Ханделсблат“, цитиран от агенция Ройтерс. Заводът вече е прекратил производството си, а концернът се фокусира върху ускорена трансформация към електрически превозни средства.
Причини за затварянето и стратегическа промяна
„Фолксваген“ поясни, че производството е спряно в завода, разположен в източната китайска провинция Джъдзян, поради ограничените възможности за разширяване, особено за преобразуването му към електромобилност. Според източници от компанията, фабриката се намира в централен градски район, който няма потенциал за необходимите инфраструктурни промени и растеж.
В изявлението на базираната във Волфсбург компания се подчертава, че производствената мрежа се оптимизира, за да съответства на новата стратегия за електрически автомобили. Останалите производства от Нанцзин ще бъдат прехвърлени в съседния завод в Ичжън, където се очаква по-добро интегриране на новите технологии.
Исторически контекст и производствени детайли
Съвместното предприятие „Шанхай Фолксваген“ (Shanghai Volkswagen), вече притежавано частично от SAIC, откри завода в Нанцзин през 2008 година. През 2011 г. фабриката достигна годишен капацитет от 300 000 автомобила. В последните години там се произвеждаха модели като „Фолксваген Пасат“ (Volkswagen Passat) и „Шкода Супърб“ (Skoda Superb).
През септември миналата година медиите вече съобщиха, че компанията планира да спре производството на това място, като информацията беше потвърдена от запознат източник. Това решение идва в контекста на нарастващата конкуренция и необходимостта „Фолксваген“ да засили своята позиция на китайския пазар чрез нови, по-конкурентоспособни електрически модели.
Пазарни предизвикателства и партньорства
Дълго време „Фолксваген“ беше най-продаваният автомобилен производител в Китай, но през последните години компанията изпитва спад в пазарния си дял. За да се адаптира към промяната, германският концерн работи с партньори като SAIC и други производители на електромобили, сред които китайската марка „Спън“ (Xpeng), с цел да развие и пусне на пазара нови модели, които да отговорят на предпочитанията и изискванията на местните потребители.