Александър Бонев: Исканията за 1500 лв. увеличение са екстремни
Общинският съветник предлага диференцирано увеличение и инвестиции за подобряване на столичния градски транспорт

Председателят на групата на „Спаси София“ в Столичния общински съвет (СОС) оцени като екстремни и невъзможни за изпълнение исканията на синдикатите за повсеместно увеличение на заплатите с 1500 лв. за следващите три години. Той коментира, че транспортната блокада, която се провежда днес в София, представлява своеобразно „извиване на ръцете“ на столичани.
Оценка на ситуацията и предложения за решения
В публикация във Фейсбук общинският съветник Александър Бонев подчертава, че през последните пет години заплатите в сектора са се увеличили значително и не могат да растат безкрайно. Въпреки това, той признава необходимостта от модернизация, инвестиции и значително подобряване на условията на труд в системата на градския транспорт.
Според „Спаси София“ наличните средства следва да бъдат насочени към диференцирано увеличение на възнагражденията, обхващайки основно дефицитните професии като водачи и сервизни работници. Освен това в приоритетните инвестиции трябва да се включат нови превозни средства, ремонт на депа и маршрути, изграждане на санитарни възли на крайните спирки и създаване на специализирани коридори за градски транспорт.
„Тези мерки ще доведат не само до подобряване на условията на труд, но и до повишаване на качеството на услугата, което пък ще привлече повече пътници и ще увеличи приходите в системата,“ посочва Бонев. Той допълва, че за реализирането на тези промени е необходима политическа смелост и отдаденост, които към момента липсват у кмета и неговия екип.
Общинският съветник изрази надежда протестите да подтикнат столичната администрация към по-сериозен ангажимент с проблемите на транспорта и гражданите, като припомни, че „планът с мерките и решенията вече е изготвен”.
Текущи протестни действия и тяхното въздействие
От ранните часове на деня, от 4:00 сутринта, шофьорите на наземния градски транспорт в София провеждат ефективна стачка, блокирайки излизането на превозните средства от депата. Стачката продължава и към момента, като не е обявен краен час за прекратяването ѝ.
Това поставя сериозни неудобства пред жителите на столицата, които са засегнати от спирането на транспорта и се сблъскват с трудности при придвижването в града.
Предизвикателства и възможности за градския транспорт
Ситуацията в столичния градски транспорт изисква балансиран подход при разрешаването на споровете между служителите и администрацията. От една страна, нуждата от достойно възнаграждение и по-добри условия на труд е неоспорима. От друга, финансовите ограничения налагат разумно разпределение на разходите и приоритетно инвестиране в инфраструктурата и модернизацията на транспорта.
Идеите за диференцирано увеличение на заплати, вложения в нови превозни средства и обслужване, както и политическа решителност са ключовите елементи, които могат да подобрят ситуацията и да осигурят устойчиво развитие на градския транспорт в София.