Папа Лъв Четиринадесети стартира дигиталната си ера във Ватикана с първа публикация
Първата публикация в "Инстаграм" на новия папа включва послание за мир и снимки от началото на понтификата му

Папа Лъв Четиринадесети пое контрола върху официалните социални медийни канали на Ватикана и публикува първата си публикация в Инстаграм днес, използвайки началните думи от обръщението си към света след избора му за папа: „Мир на всички вас!“, съобщи Асошиейтед прес.
Новият старт в цифровото присъствие на Ватикана
Публикацията на акаунта Pontifex – Pope Leo XIV включва серия от снимки, проследяващи първите дни на Лъв Четиринадесети като първия американски папа в историята. Ватиканът обяви, че архивира всички публикации от 12-годишния понтификат на папа Франциск, което означава, че новият папа започва своя дигитален път с чиста страница.
Акаунтът в платформата „Екс“ (бивш Туитър) все още не е обновен с активност от страна на папа Лъв Четиринадесети. Ватиканът стартира акаунта Pontifex още през 2012 г., по време на понтификата на папа Бенедикт Шестнадесети.
Официални акаунти и аудитория
В момента акаунтът се поддържа на девет различни езика – английски, испански, португалски, италиански, френски, немски, полски, арабски и латински, като общият брой последователи надхвърля 52 милиона. До този момент публикациите се съставяха от екипа във Ватикана, без пряко участие на предишните папи в социалните мрежи.
Освен официалните акаунти, бившият кардинал Роберт Франсис Превост поддържаше собствен профил в „Екс“ от 2011 г. Той беше неактивен от юли 2023 г., но поднови активността си тази година с критични коментари по миграционната политика на администрацията на Доналд Тръмп и изказвания, свързани с вицепрезидента Джей Ди Ванс.
Значението на социалните медии за Ватикана
Присъствието в социалните мрежи позволява на Ватикана да достига до милиони привърженици и да споделя официални послания и новини на мнозина в съвременния дигитален свят. Приемането на социалните медии от папа Лъв Четиринадесети сочи стремеж към по-активна комуникация и по-близък контакт с вярващите.
Тази нова ера в комуникацията на Ватикана ще бъде проследена отблизо от медиите и обществеността, като всеки ход в социалните платформи ще отразява и влияе на начина, по който папата предава своите послания и води католическата църква в глобалния контекст.