Разговор от кабината разкри прекъсване на гориво при катастрофата на "Боинг 787"
Пилотът е поставил горивните превключватели на "изключено" след излитане, разследването продължава без конкретни изводи

Разговор от пилотската кабина на катастрофиралия на 12 юни самолет "Боинг 787 Дриймлайнър" на авиокомпания "Еър Индия" показва, че капитанът е прекъснал подаването на гориво към двигателите малко след излитането от летището в Ахмедабад. Това става ясно от данни, цитирани от вестник „Уолстрийт джърнъл“ и базирани на първоначалната оценка на американските разследващи. При трагичния инцидент загинаха 260 души, включително и хора на земята.
Детайли от записа в кабината и разследването
Според доклада, вторият пилот Клайв Къндър е попитал капитан Сумет Сабхарвал защо е поставил горивните превключватели във положение „изключено“ секунди след излитането. По данни от разследването именно това действие е спряло подаването на гориво към двата двигателя.
Капитанът имаше летателен стаж от 15 638 часа, а първият офицер – 3 403 часа. Предварителният доклад на индийския Отдел за разследване на авиационни произшествия посочва, че горивните превключватели на двигател 1 и двигател 2 са преминали от режим на работа в изключен режим в интервал от около една секунда веднага след излитането, макар че не се предоставят допълнителни подробности за причините и обстоятелствата около това действие.
Реакция и отговори на институции и производител
Индийските авиационни и държавни органи, включително Главната дирекция за гражданската авиация, Министерството на гражданската авиация, авиокомпания „Еър Индия“ и синдикатите на пилотите, не са предоставили коментари във връзка с информацията от вестник „Уолстрийт джърнъл“. От компанията „Боинг“, производител на самолета, също отказаха да коментират случая.
Жертви и оцелели
По официалния списък с пътници са установени 241 жертви на борда на самолета. Сред тях има и един британски гражданин, който е оцелял катастрофата. Общият брой на починалите, включително и на земята, достига 260 души.
Технически и човешки фактори в разследването
Разследването на причините за инцидента продължава, като до момента фокусът е върху действията на пилотите и техническото състояние на самолета. Отворен остава въпросът дали прекъсването на подаването на гориво е акт поради технически проблем, грешка или друга причина. Засега наличните данни не позволяват изводи, а официалните органи се въздържат от коментари.