ЕК предлага повишаване на минималните часове за обезщетения при забавяне на полети

Регламентът ще изисква закъснение между 5 и 12 часа за компенсации, срещу сегашните 3 часа, което предизвиква критики от потребителски организации

ЕК предлага повишаване на минималните часове за обезщетения при забавяне на полети
Снимка © Michael Probst, БТА

Европейската комисия предложи да се увеличат минималните часове на закъснение, при които пътниците имат право на обезщетение за забавяне на полети, съобщиха от ДПА. Ако инициативата бъде приета, пътниците ще могат да претендират за компенсации само при значително по-дълги закъснения, отколкото е било досега.

Промени в правата на пътниците при забавяне на полети

В момента Регламентът за правата на пътниците при въздушен превоз от 2004 г. гарантира на пътниците обезщетение от 250 до 600 евро за забавяне над 3 часа. Предложението на Европейската комисия цели да повиши този праг на закъснение в зависимост от дължината на полета – между 5 и 12 часа.

Това означава, че мнозинството от пътниците, които в момента получават компенсации, няма да имат право на такова обезщетение в бъдеще. Защитници на потребителските права изчисляват, че около 80% от досегашните обезщетения ще бъдат елиминирани, ако промените бъдат одобрени.

Реакции и критики към предложението

Предложението на Европейската комисия беше срещнато с неодобрение от германската министърка на правосъдието и защитата на потребителите Щефани Хубих. Тя изрази загриженост относно влиянието на промените върху защитата на пътниците.

Подобни критики отправи и Каролина Войтал, директорка на германския клон на Европейския потребителски център. Тя подчерта, че по-строгите условия за обезщетение ще намалят защитата на пътниците и техните възможности за искове срещу авиокомпаниите.

Обща статистика за забавянията във въздушния транспорт

ДПА посочва, че повечето забавяния на полети в Европа са между 2 и 4 часа. Това означава, че настоящото предложение на Европейската комисия значително би променило условията, при които пътниците могат да претендират за компенсации.

Промените целят да намалят броя на предявените искове и разходите за авиокомпаниите, но същевременно будят опасения за защита на правата на потребителите в сферата на въздушния транспорт.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent