Джейдън Смит става креативен директор на мъжката линия на Christian Louboutin
Младият артист и модна икона поема управлението на четири колекции годишно, задавайки нов тон на луксозния бранд

Джейдън Смит, син на прочутите актьори Уил Смит и Джейда Пинкет, бе назначен за креативен директор на мъжката линия на марката за луксозни обувки Christian Louboutin през септември 2025 г. Това историческо назначение, защото за първи път брандът поверява тази роля на външен артист, впечатли модната индустрия с нетрадиционното си решение. Възрастта на Джейдън – едва 27 години – също привлече вниманието, а неговият образ като актьор, певец и модна икона допълнително обогати интереса към новата му позиция.
Пътят на Джейдън – от актьор до моден новатор
Роден на 8 юли 1998 г. в Малибу, Калифорния, Джейдън Смит израства под светлините на прожекторите, но успява да изгради собствена артистична идентичност, която често разрушава стереотипите. Първата му роля в киното е още на 8-годишна възраст – той играе сина на героя на баща си във филма “Преследване на щастието”. По-късно затвърждава растящия си имидж с участието си в успешния римейк на “Карате кид” през 2010 г., където си партнира с Джаки Чан.
С времето Джейдън се отдръпва от актьорството, за да се фокусира върху музиката. През 2017 г. издава дебютния си албум SYRE, който получава признание заради експерименталния звук и визуалното си оформление. След това се утвърждава като артист с уникален стил, като миксира психеделия, емоционален рап и инди музика.
Моден символ на полово неутралния стил и социална ангажираност
Освен като музикант, Джейдън се откроява и като символ на полово неутралната мода. Той често носи рокли, цветни поли и авангардни визии, комбинирайки класически, спортни и философски елементи. През 2016 г. Louis Vuitton го избра за лице на дамска кампания, което предизвика дебати, но демонстрира неговата смелост да предизвиква модните норми.
Джейдън създава своя собствена модна платформа MSFTSrep, която насърчава млади хора да не се ограничават от обществени клишета. Той е ангажиран и с екологични и социални каузи, включително като съосновател на JUST Water, компания, която предлага устойчиви, биоразградими опаковки, с цел намаляване на пластмасовите отпадъци. Смит активно говори и за психично здраве и лична идентичност — теми, които все още остават табу за много млади хора.
Новата глава на Christian Louboutin с Джейдън Смит
Назначаването на Джейдън в Christian Louboutin представлява кулминация на дългогодишното му приятелство с дизайнера. Кристиан Лубутен споделя: „Джейдън е единственият човек, който може да усети духа на марката и да го преведе на езика на новото поколение.“ Новата му роля обхваща управлението на четири колекции годишно, включително обувки, кожени изделия и аксесоари, както и цялата визуална концепция на мъжката линия.
Първата колекция, която Джейдън ще дебютира, е планирана за януари 2026 г. в Париж. Въпреки ентусиазма, решението среща и критики. Част от обществеността изразява опасения, че младият артист с по-малко опит може да не отговори на високите стандарти на марката, която е символ на лукс и изтънченост вече над три десетилетия. Защитниците му обаче вярват, че свежата енергия, съчетана с опита на Лубутен, ще даде нов тласък на мъжката линия.
Историята и значението на марката Christian Louboutin
Марка Christian Louboutin е основана през 1991 г. в Париж и става световно известна с характерната си червена подметка, символ на престиж и увереност. Историята разказва, че червеният цвят се появява случайно, когато дизайнерът използва червен лак за нокти, за да оцвети подметка на черна обувка, създавайки емблематичния символ на бранда.
Днес компанията разполага с над 150 бутика по света и предлага не само обувки, но и чанти, парфюми и козметика. Обувките се произвеждат в Италия и Франция, като всяка двойка минава през над сто ръчни процеса, което подчертава майсторството и качеството на бранда. Мъжката линия придобива все по-голямо значение и сега, с назначаването на Джейдън Смит, започва нов етап в развитието си.
Christian Louboutin вече експериментира с артистични колаборации, като последните колекции включват флорални мотиви и теми, свързани с океана, интерпретирани чрез графики и текстури. В този контекст ролята на Джейдън се вписва като естествено продължение на иновациите. Дизайнерът казва още: „Той е артист, който не се страхува да мисли различно. Точно това е, от което имаме нужда – нови очи, които да погледнат нашия свят и да му вдъхнат ново значение.”
Новите хоризонти пред Christian Louboutin и Джейдън Смит
Въпросът дали Джейдън Смит ще оправдае очакванията остава отворен, но ясно е, че с тази смела промяна Christian Louboutin цели не просто подмладяване, а истинско преосмисляне на марката. За Джейдън модата е начин на изразяване и носи послание за вътрешна свобода, което той възнамерява да предаде в новите си колекции, съчетавайки традицията на легендарната марка с духа на младото поколение.