Жителите на Перник изразиха недоволство от спирането на водата и диалог с ВиК
ВиК призна забавяне при превключването към нов водопровод и обеща подобрена комуникация при бъдещи спирания

Жителите на Перник отново изразиха своето недоволство днес пред сградата на „Водоснабдяване и канализация“ („ВиК“) ООД заради няколкудневното спиране на водоподаването през изминалата седмица. Прекъсването, което продължи от сряда до петък, беше необходимо заради планираното превключване към новия водопровод, част от проекта за обновяване на водния цикъл в града. Хората обаче изразиха недоволство, тъй като смятат, че не са били достатъчно изчерпателно информирани за хода на ремонтните дейности и времето на тяхното приключване.
Среща с ръководството на ВиК
Присъстващите граждани проведоха разговор с управителя на ВиК – инж. Борислав Иванов, и неговия заместник Благовест Рагев. От страна на дружеството те поднесоха извинения за създадените неудобства и признаха, че ситуацията е била неприятна както за абонатите, така и за строителните екипи. „За нас тази ситуация също бе нещо необичайно и ново. Може би не се сме се справили в случая, но следващия път ще бъде направено всичко необходимо, така че да получите пълна информация“, заяви Иванов.
По думите му, плановите дейности са били обявени няколко дни предварително чрез официалния сайт на ВиК, но технически проблем е забавил превключването. „Предварително беше направена организация, така че да съдействаме на строителите с каквото е необходимо, за да може превключването да се направи максимално бързо. След това направихме допълнително планиране да превключим по-голям участък от новоизградения водопровод, така че да не се налага второ такова за останалата част. За съжаление, една от връзките, които трябваше да се направят, не се получи така, както е по план, не удържаха подпорите и при пускане на водата тя се отвори“, посочи управителят.
Подобрения и бъдещи планове
Иванов уточни, че работа на екипите не е спирала през целия период, а дължината на подмененото и въведено в експлоатация трасе е около шест километра. Той съобщи, че предстоят още няколко превключвания, които отново ще наложат спиране на водата, но графикът за тези дейности ще бъде предоставен своевременно от изпълнителната фирма.
Във връзка със ситуацията са взети мерки за подпомагане на гражданите. Осигурени са водоноски на определени места в града и общината, като това е било възможно благодарение на съдействието на ВиК София-област. Водоподаването към крайните абонати е възстановено поетапно в петък вечерта.
Проектът за водния цикъл в Перник
Управителят на ВиК подчерта, че проектът за водния цикъл в Перник е най-големият, който се реализира в региона. Той пое ангажимент при бъдещи планови спирания на водата абонатите да бъдат информирани своевременно и подробно. За да се подобри комуникацията, в сайта на ВиК – Перник ще бъде внедрена интерактивна карта, която ще показва зоните, засегнати от планираните прекъсвания. Освен това, съобщения за предстоящите дейности ще се публикуват и на официалния сайт на водопреносното дружество.