РИОСВ – Пловдив избра лого за Биосферен парк „Червената стена“

Логото символизира устойчиво развитие и културна идентичност, спечелено от Илияна Сивкова

Снимка © БТА

Регионалната инспекция по околната среда и водите – Пловдив (РИОСВ – Пловдив) избра графичен знак (лого) на Биосферен парк „Червената стена“, символ на устойчиво развитие и културна идентичност. Инициативата е част от проект за подпомагане на устойчивото икономическо и социално развитие на парка, финансиран по „Програма за участие“ на ЮНЕСКО.

Процес на избор на лого

В заседанието на комисията по избор на лого участваха главен експерт по „Връзки с обществеността“ Милослава Михайлова, гл. експерт „Биоразнообразие“ Мария Михайлова, Дора Младенова - началник отдел „Екология“ в Община Асеновград и представител на местната общност, арт директорът и фотограф Иво Данчев, творец с дългогодишен опит във визуалните изкуства.

Журито разгледа и оцени 105 идейни проекта, подадени от 60 участници от страната и чужбина. Оценяването бе извършено по методология, включваща критерии като концепция, дизайн, символно значение, лаконичност и приложимост. За победител в конкурса бе избрана Илияна Сивкова, чийто идеен проект получи максималния брой от 40 точки. Графичният ѝ стил е минималистичен, с изчистени форми и балансирана композиция, така че логото е лесно за възприемане и разпознаване в различни мащаби и среди – от указателни табели и сувенири до дигитални платформи.

Концепция и награда

Цветовата палитра на логото създава усещане за принадлежност към природата, автентичност и устойчивост. Наградата, която ще получи победителката, е парична, на стойност 1000 лева, съобщават от РИОСВ.

Авторката на логото е 29-годишна, живее и работи в Асеновград като графичен дизайнер. „Избраният визуален знак съчетава природната идентичност, културното наследство и усещането за устойчиво бъдеще. В него вложих три основни елемента, които отразяват не просто физическото пространство, а духа на мястото – скалният връх, дал име на резервата, архитектурният силует, вдъхновен от Асеновата крепост, и стилизирана растителност, която препраща към типичната планинска флора“, обяснява тя концепцията си. Сивкова добавя, че целта ѝ е била да създаде съвременна емблема на едно място с уникална природна и културна стойност, която е много близо до сърцето ѝ.

Цели на конкурса

Конкурсът има за цел да създаде оригинално и запомнящо се лого, което ще представя Биосферен парк „Червената стена“ като атрактивна дестинация със запазена природа, богато културно-историческо наследство и възможности за устойчиво развитие. Логото ще се използва за отличаване на местни производители, занаятчии и туристически услуги в региона, като подчертава връзката им с биосферния парк.

То ще бъде регистрирано в Държавния регистър на търговските марки в Патентното ведомство на Република България. Това ще позволи разграничаването им от техните аналози на пазара и ще допринесе за повишаването на добавената им стойност, допълват още от РИОСВ – Пловдив.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини