Производители от Русе залагат на качествени козунаци за Великден
Конкуренцията е жестока, но местното производство печели предпочитанията на потребителите

Производители от Русе коментират, че въпреки конкуренцията, много хора предпочитат местното производство на хранителни стоки за Великден. Валери Влаеску, собственик на пекарната "Филаделфия", сподели, че конкуренцията при козунаците е жестока, като цените варират значително.
„Има козунаци и за по 2 лева, но това не е реална цена. Консумативите отиват на 5-6 лева на брой козунак и това са само продуктите, които се влагат. Не говорим за енергия, работна заплата и т.н. Ние продаваме по-скъпи козунаци, но залагаме на качеството. Хората го оценяват и ние се стремим да сме лоялни към тях“, каза Влаеску за БТА.
Цените на козунаците в магазините започват от 2 лева и могат да надминат 5,50 лева в зависимост от грамажа и производителя. Някои специализирани фурни предлагат козунаци с уникални добавки и технологии на производство, достигащи цени до 30 лева.
Ситуацията с яйцата и агнешкото месо
Търговците отбелязват, че не се наблюдава промяна в цените на яйцата, които варират от 30 до 40 стотинки на брой, а био яйцата от свободни кокошки надминават 1 лев. Станимир Станчев, собственик на малка ферма в Малко Враново, коментира, че не се наблюдава увеличение на цените на агнешкото месо.
„Не можем да си продадем месото в българските кланици. Вкарват замразени меса с неясни години и произход. Постоянно се тръби и за евтино румънско, и за замразено новозеландско агнешко месо. Българинът обаче вече има култура. Има разумни хора, които си държат на качеството и си избират нашето, родното“, добави Станчев.
Той посочи, че цените на агнешкото месо в момента са между 10 и 12 лева на килограм живо тегло, докато в магазините трупното агнешко варира между 21 и 35 лева за килограм.
Тенденции и предпочитания на потребителите
Проверка на БТА показва, че българските производители продължават да се борят за мястото си на пазара, като се фокусират върху качеството на продуктите си. Според тях, потребителите стават все по-съзнателни и предпочитат местните стоки, особено по време на празници като Великден.
Тенденцията към избор на качествени и местни продукти е положителен знак за бранша, който се стреми да задоволи потребителските изисквания. Българските производители се надяват, че това ще помогне за устойчивото развитие на сектора и запазването на локалните традиции.