Борис Петров призовава за запазване на чуждоезиковото обучение в училищата
Старши учителят от Пловдив настоява за приоритет на чуждите езици в образователната система

Старши учителят по английски език Борис Петров от Езикова гимназия - Пловдив е изпратил отворено писмо до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, в което настоява за запазване на чуждоезиковото обучение като приоритетно в българските училища. Писмото е входирано днес в деловодството на Министерството на образованието и науката (МОН).
Според Борис Петров, идеята за писмото е възникнала след като учителите са били помолени да попълнят формуляри за изказване на становища по време на предстояща дискусия, която ще се проведе в края на месеца. Тази дискусия ще бъде свързана с вземането на важни решения относно учебните планове, включително какви предмети да се изучават с приоритет и какви да отстъпят на заден план.
Учителят подчертава, че след като е обсъдил с колегите си, той е решил да обобщи своите виждания в писмо, целящо да достигне до максимален брой заинтересовани лица. Той изразява загриженост, че чуждоезиковото обучение може да бъде пренебрегнато в полза на нови предмети, като религия и добродетели. „Получаваме сигнали, че МОН смята да отстъпи чуждоезиковото обучение на заден план, което би било грешно решение,“ казва Петров.
Значението на чуждоезиковото обучение
Борис Петров акцентира на важността на чуждоезиковото обучение за бъдещето на учениците и икономиката на страната. Той посочва, че през последните 20-30 години много от най-перспективните професии и успешните бизнеси са се развили благодарение на знанията по чужди езици. „Искаме ли да се върнем към предишни поколения, които не можеха да проведат елементарен разговор с чужденци?“ пита риторично учителят.
Петров призовава родители, експерти и всички заинтересовани да изразят своите мнения по темата, за да избегнат момент, в който да оценят ползите от чуждоезиковото обучение. Той смята, че интересите на държавата биха пострадали от подобно решение и изразява надежда за истински дебат по въпроса.
Надежда за дебат
Учителят подчертава, че е важно да се взимат добре обмислени решения, за да не се стига до ситуации, в които по-късно да се преразглеждат прибързани решения. „Хората трябва да преценят какви са реалните нужди и интереси на бъдещето,“ завършва Борис Петров.