Музеят на хумора обяви конкурс за дизайн на билборд за климатични промени

Конкурсът NUDGES насърчава ученици и студенти да използват силата на образите за повишаване на осведомеността до 1 юни

Музеят на хумора обяви конкурс за дизайн на билборд за климатични промени
Снимка © Кореспондент на БТА в Габрово Радослав Първанов

Музеят на хумора и сатирата обяви конкурс за дизайн на билборд, насочен към ученици и студенти, който ще се проведе в рамките на международния проект NUDGES. Целта на конкурса е чрез силата на образите да се повиши осведомеността за климатичните промени и въздействието им върху обществото.

Конкурсът и темата

Според Светлана Михайлова, ръководител на отдел „Връзки с обществеността“ в музея, темата на конкурса е "NUDGES: Силата на образите". В рамките на проекта всяка от участващите в него държави избира по едно човешко сетиво, чрез което да въздейства върху публиката посредством теорията на поведенческото побутване (nudge). България избира зрението като основен канал за въздействие.

Конкурсът дава възможност на младите творци да създадат авторски дизайн на билборд – силна медия в градската среда, която предава важни послания. В случая фокусът е върху климатичните промени и необходимостта от осъзнато поведение за опазване на околната среда.

Преживявания и подкрепа за участниците

За да подпомогне творческото изразяване и по-доброто разбиране на климатичната тематика, Музеят на хумора и сатирата ще организира за всички кандидати специални събития на 14 и 15 юни. Те включват участие в играта „Климатична фреска“, посещение на Регионалното депо за неопасни отпадъци в Габрово, както и работилница с дизайнери и експерти по екология в музея.

Организаторите уточняват, че разходите за настаняване, храна и участие в събитията ще бъдат поети от проекта, като единствено транспортът до Габрово е за сметка на самите участници, ако не са от града.

Крайният срок за кандидатстване е 1 юни, а желаещите могат да заявят участие на посочен адрес, посочват от музея.

Международен проект NUDGES

NUDGES е климатичен проект, в който Музеят на хумора и сатирата участва заедно с Регионално сдружение на общините "Централна Стара планина" и осем партньорски организации от Кипър, Босна и Херцеговина, Гърция, Италия, Испания, Словения и Хърватия. Проектът се финансира по програма Interreg-EuroMED 2021-2027.

Терминът „nudge“ означава „поведенческо побутване“ – промяна в контекста на вземане на решения, която насърчава хората да предприемат действия, полезни за обществото. Тази концепция е широко застъпена в академичните среди и използвана за реализиране на позитивни социални и екологични промени.

Вдъхновение и възможности за младите

С участието в конкурса и съпътстващите събития, младите дизайнери ще имат уникалната възможност не само да развият своите умения, но и да допринесат за важна социална кауза чрез визуалното изкуство. Музеят на хумора и сатирата приканва всички заинтересовани да се включат и да използват силата на образа, за да провокират положителни промени в обществото.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent