„Клет България“ представя иновативен модел „Класна стая на открито“ на 14 май
Уебинар от програмата „Млад учител“ запознава с нов подход за обучение в детските градини чрез игра и природна среда

На 14 май издателство „Клет България“ организира уебинар, в който ще бъде представена иновативна образователна практика, насърчаваща децата да изследват света чрез обучение на открито. Събитието е част от програмата „Млад учител“ и цели да запознае педагогическата общност с нов модел за учене в детската градина – „Класна стая на открито“.
Иновативен модел за обучение сред природата
Проектът „Класна стая на открито“ е реализиран в ДГ 44 „Валентина Терешкова“ във Варна. Той обединява образованието на открито с елементи на STEAM (наука, технологии, инженерство, изкуства и математика) и активно участие на родителите. Целта е да се превърне учебният процес в забавно и ангажиращо преживяване за децата, отбелязват организаторите.
Основната идея на практиката е създаването на стимулираща образователна среда, в която децата, учителите и родителите работят заедно чрез игра, творчество и обща дейност в природна среда. Този подход подкрепя изграждането на споделена учеща общност, в която се насърчава любопитството и изследването на света около детето.
Практически насоки и опит от първа ръка
По време на уебинара Анна Константинова, директор на ДГ 44 „Валентина Терешкова“, ще представи концепцията на проекта и ще сподели конкретни практики за внедряване на този модел в детските градини. Тя ще обърне внимание на значението на сътрудничеството между учители и родители за успешната реализация на образователния процес на открито.
Програмата „Млад учител“, в рамките на която се провежда събитието, има за цел да подпомогне развитието на педагогическите специалисти в началото на кариерата им. Чрез серия от онлайн обучения, младите учители имат възможност да се срещнат с опитни ментори и да обогатят своя професионален опит в сферата на предучилищното образование.
Обогатяване на учене чрез сътрудничество
Инициативата показва как ангажирането на семействата и съвместната работа с педагогическите кадри може да разнообрази учебния процес и да направи ученето приятно и мотивиращо за най-малките. Това допринася за формирането на позитивна нагласа към знанието и развитието на умения за изследване и творчество още от ранна възраст.