Тойота прогнозира спад на печалбата с 34,9% за финансовата 2025 година

Автомобилният гигант очаква оперативна печалба от 3,8 трилиона йени и ръст на продажбите с 1% въпреки американските мита

Снимка © БТА

Японската автомобилна корпорация „Тойота“ (Toyota Motor Corp) прогнозира значителен спад на нетната си печалба от 34,9% за финансовата 2025 година, която се очаква да достигне 3,1 трилиона йени (21,6 милиарда долара). Причината за намалението е свързана с несигурността в световната търговия, предизвикана от наложените вносни мита от страна на САЩ, съобщава агенция Киодо.

Очаква се оперативната печалба на автомобилния гигант да достигне 3,8 трилиона йени, което е с 20,8% по-малко спрямо финансовата 2024 година, приключила през март. В същото време прогнозите за продажбите на компанията сочат ръст от 1% през 2025 г., достигайки 48,5 трилиона йени.

Влиянието на митата и американския пазар

„Тойота“ публикува тези данни на фона на нарастващите опасения около митническата политика, наложена от президента Доналд Тръмп, която обхваща всички автомобили, произведени извън САЩ. Американският пазар е от ключово значение за японския производител, тъй като генерира близо 20% от световните му продажби. В този контекст, тарифите могат сериозно да повлияят на представянето на компанията в страната.

Според „Тойота“, митническите мита, въведени през април и май 2025 г., ще съкратят оперативната ѝ печалба с около 180 милиарда йени (1,1 милиарда евро). Корпорацията вече е отразила този ефект в отчетите си за април и май.

Финансовите резултати за 2024 г. и бъдещите перспективи

През финансовата 2024 година печалбата на „Тойота“ е спаднала с 3,6%, достигайки 4,77 трилиона йени, въпреки че продажбите са нараснали с рекордните 6,5% до 48,04 трилиона йени.

Глобалните продажби на автомобилите от групата „Тойота“, включително на подразделенията „Хино мотърс“ (Hino Motors) и „Дайхацу“ (Daihatsu Motor Co.), са намалели с 0,7% през 2024 г., достигайки 11,01 милиона единици. За текущата финансова година е планиран ръст на продажбите с 1,7%, или 11,2 милиона коли на световния пазар.

Стратегия за реакция спрямо митата

В краткосрочен план „Тойота“ не възнамерява да повишава цените на автомобилите си за американския пазар, въпреки увеличените мита. Това заяви финансовият директор на компанията, Йоичи Миядзаки, по време на обявяването на финансовите резултати.

Той допълни, че компанията ще прецени реакцията си спрямо митата „в подходящ момент“, като вземе предвид търсенето на пазара в САЩ.

Глобални перспективи и предизвикателства пред „Тойота“

Несигурността в международната търговия и вълната от мита поставя предизвикателства пред най-големия автомобилен производител в света. Въпреки това, „Тойота“ остава уверена в своите планове за растеж, стремейки се да запази позициите си на ключови пазари.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини