Продажбите на "Тесла" спаднаха с 13,5% през второто тримесечие
Въпреки общия спад, моделите "Model 3" и "Model Y" надминават очакванията, а в Норвегия "Тесла" отбелязва силен ръст

Продажбите на американския производител на електромобили "Тесла" (Tesla) в световен мащаб са се понижили с 13,5% през второто тримесечие на годината в сравнение със същия период на предходната година. Това се дължи на засилената конкуренция на пазара и ангажираността на главния изпълнителен директор Илон Мъск в администрацията на тогавашния президент на САЩ Доналд Тръмп, съобщиха Франс прес и Асошиейтед прес, позовавайки се на информация от компанията.
Според обявените данни "Тесла" е реализирала продажби на 384 122 електрически превозни средства през април-юни, което представлява спад спрямо 443 956 продадени бройки за същия период през 2024 година. Въпреки това, акциите на компанията на Уолстрийт поскъпнаха с над 10% около 18:12 българско време, достигайки цена от 310,82 долара за акция.
Продажбите на Model 3 и Model Y надминават очакванията
Продажбите на моделите "Model 3" и "Model Y" за второто тримесечие достигнаха общо 373 728 бройки, което е над прогнозата на анализаторите от Уолстрийт, която беше 356 000 автомобила, според Асошиейтед прес. Това показва, че въпреки общия спад, търсенето на тези основни модели остава стабилно.
Спад на европейския пазар, но силен резултат в Норвегия
В Европа обаче продажбите на "Тесла" са почти наполовина намалели от началото на 2025 година, както посочва Франс прес. Въпреки този сериозен спад, на норвежкия пазар компанията отбелязва значителен успех, утроявайки продажбите си и заема водеща позиция с пазарен дял от 18,2% през май на годишна база. Това го прави най-продаваният производител на електрически автомобили в Норвегия в този период.
Пазарните предизвикателства пред "Тесла"
Намаляването на световните продажби на "Тесла" се свързва с усилващата се конкуренция на пазара на електрически превозни средства, както и с влиянието на ангажиментите на Илон Мъск извън компанията. Участието му в политически и административни дейности през последните години според анализатори е повлияло върху фокуса и ръководството на „Тесла“, което допринася за по-слабите резултати спрямо предходни периоди.