Продажбите на Тесла спаднаха с 13% през първото тримесечие на 2023 г.

Трудности за компанията на Илон Мъск вследствие на остаряване на модели и нарастваща конкуренция

Снимка © БТА

Продажбите на "Тесла" (Tesla) са намалели с 13% през първото тримесечие на годината, което подчертава трудностите на компанията за електрически автомобили на Илон Мъск в привличането на нови купувачи. Това съобщение бе предадено от Асошиейтед прес, а спадът в продажбите идва в контекста на остаряване на моделите, конкуренция от други производители и негативна реакция на политическите действия на Мъск.

През периода от януари до март "Тесла" е успяла да достави 336 681 автомобила, докато за същия период на предходната година продажбите са били 387 000. Спадът в доставките е особено тревожен, тъй като анализаторите от "ФактСет" очакваха много по-висок брой доставки - 408 000. Въпреки големите отстъпки и стимули, компанията не успява да задържи интереса на клиентите.

Причини за спад

Спадът в продажбите е резултат от множество фактори. Остарелите модели на "Тесла" не предизвикват интереса на потребителите, а конкуренцията от китайски производители като Би Уй Ди (BYD) нараства. Освен това, политическите позиции на Мъск, включително неговото участие в администрацията на бившия президент Доналд Тръмп, предизвикаха недоволство сред клиентите, което се отразява на продажбите.

В САЩ и Европа протестите срещу "Тесла" нараснаха, а автомобилите на компанията са обект на вандализъм. Някои собственици дори търгуват със своите "Тесла", което е знак за нарастваща недоволство от марката. В допълнение, "Тесла" отчете понижение на продажбите на ключови европейски пазари, като Франция и Швеция, където спадът продължава вече три месеца.

Очаквания за бъдещето

Инвеститорите с нетърпение очакват данните за финансовите постъпления на компанията, които ще бъдат публикувани по-късно този месец. Главният изпълнителен директор Илон Мъск обеща възстановяване на растежа, но предизвикателствата пред "Тесла" са значителни. Нови модели като "Модел Уай" (Model Y) и различни стимули може да се окажат решаващи за справяне с нарастващата конкуренция и слабото търсене.

Компанията стартира предлагането на обновения "Модел Уай" в Китай в края на февруари, а в САЩ и Европа миналия месец, но дали това ще е достатъчно, остава въпрос без отговор. Данните показват значителен спад в продажбите на "Тесла" през първите два месеца на годината в САЩ, Европа и Китай, което поставя под въпрос бъдещето на компанията в глобалната автомобилна индустрия.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини