ПГМЕТ Плевен обновена с 2.7 млн. лв. по проект на ЕС
Модернизацията подобрява учебната среда и оборудването на гимназията

Професионалната гимназия по механоелектротехника (ПГМЕТ) в Плевен е обновена и модернизирана с европейски средства, благодарение на успешен проект по Оперативна програма „Региони в растеж“. Проектът е съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, съобщи за БТА директорът на гимназията инж. Цветелина Стойкова.
Инвестиции и ремонтни дейности
Обновяването на плевенското училище е част от по-широк проект, в който са инвестирани средства за подобряване на материално-техническата база на 14 държавни професионални гимназии от системата на Министерството на образованието и науката в областите Видин, Враца, Монтана и Плевен. Стойността на вложените инвестиции в ПГМЕТ в Плевен е 2 700 229 лв.
Ремонтните дейности започват през 2023 г. Целият учебен процес е преместен в друга сграда на закрито училище, с помощта на Община Плевен и Общинския съвет. Цялостно е обновен учебният корпус и административната част, като са ремонтирани стаите, покривът, фоайета, коридори, стълбищни клетки и санитарни възли. Внедрени са мерки за енергийна ефективност.
Новини в образователната инфраструктура
Обновен е учебно-производственият корпус, където се провеждат учебните практики. Ремонт е извършен и във физкултурния салон и съблекалните. В резултат на проекта са въведени мерки за пожарна безопасност и са изградени нови пожароизвестителни системи. Училището вече разполага с обновена спортна площадка и достъп за хора с увреждания.
Петте компютърни зали на гимназията са с ново оборудване и техника от най-висок клас. Изградени са три нови лаборатории, които са оборудвани със симулатори, специални работни маси и нови съвременни машини.
Положителни ефекти от обновлението
Според Стойкова, обновената среда има значителен принос за работния и учебния процес. „Днес, когато тя е съвременна и отговаряща на всички изисквания, оказва положително влияние върху педагозите и учениците. Виждаме все по-мотивирани деца, които се включват в различни наши инициативи“, заяви тя.
„Обновената база увеличава възможностите на нашите ученици, те са по-подготвени за реалните условия на труд. Консултирайки се с бизнеса, сме направили лабораториите и оборудването адекватни на изискванията“, добави Стойкова. Проектът е бил планиран от дълго време. „През 2018 г. поех длъжността директор и заварих проекта вече подаден с документация от 2015 г. Запознах се с документите и се срещнах с експерти от Министерството на образованието и науката, които ми разясниха какво предстои“, разказа тя.
„Всички усилия, вложени в изпълнението на проекта, си заслужават. Това, което като екип постигнахме, въпреки трудностите, е значимо за нашите деца. Всички колеги са категорични, че си е заслужавало и се чувстват вкъщи – в един уютен дом“, заключи инж. Стойкова.