Министър Мирослав Боршош: Сътрудничество между държавата и местната власт за туризма
Разработена е нова концепция за маркетинг на туризма, акцентира се на нуждата от местни стратегии

Държавата и местната власт трябва да работят заедно в областта на рекламата и маркетинга на туризма, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош по време на парламентарния контрол. Според него е необходима ясна визия за сътрудничество с местните власти, особено в Северозападния район.
Министър Боршош подчерта, че е разработена нова концепция за работа и вече са започнати разговори с кметове и общински съвети. Той увери депутатите, че скоро ще се наблюдават положителни резултати. Освен това, от общините са изискани рекламно-маркетингови стратегии, за да се постигне яснота за текущото състояние и бъдещите планове в сферата на туризма.
На въпрос от народния представител Петър Петров от ПГ на "Възраждане" относно мерките за рекламиране на туризма в регионите през 2025 г., министърът посочи, че проблемът с липсата на адекватна работа с местните власти е от голямо значение. Боршош изтъкна, че завареното положение е, че няма ясно формулирани цели за работа с местните власти, които играят ключова роля в определянето на концепциите за развитие на туризма.
Той отбеляза, че общините провеждат рекламно-маркетингови кампании и спомена, че само в област Монтана съществуват над 40 фестивала, които биха могли да привлекат туристи, а туристическите обекти в региона са 63. Тези факти показват потенциала за развитие на туризма, но министърът подчерта, че местните власти често нямат необходимите средства и специалисти за ефективно реализиране на кампаниите.
Министър Боршош посочи, че именно тук е мястото на държавата да се намеси и да сътрудничи с местните власти, за да се постигне балансирано и интегрирано промотиране на различните видове туризъм в страната. В момента, тази стратегия е залегнала в Стратегията за представянето на България като туристическа дестинация и включва области като Монтана и Северозапада.