Италиански орган налага глоби от 20 млн. евро за манипулация на билети за Колизеума
AGCM разследва системи за завишени цени на билети и недостъпност за туристи

Италианският орган за защита на конкуренцията и пазара (AGCM) обяви днес, че е наложил глоби на обща стойност 20 милиона евро (22 милиона долара) на компанията, управляваща билетната каса на Колизеума в Рим, и на шест туроператора. Фирмите са обвинени в принуждаване на туристите да закупуват билети на завишени цени.
Разследването започна през юли 2023 година, след като антимонополният орган установи, че е "практически невъзможно" да се закупят онлайн по-евтини билети за посещение на известния римски амфитеатър, който е най-посещаваната забележителност в Италия. Според информацията, седемте компании са създали система за масово изкупуване на най-евтините билети с помощта на изкуствен интелект, което ги е направило недостъпни за туристите.
Системи за манипулация на билетите
Тези компании предлагали на посетителите много по-скъпи билети, които включвали гидове, опции за пропускане на опашка и други услуги. Основната глоба, възлизаща на 7 милиона евро, беше наложена на компанията "КуупКълчър" (CoopCulture), която управлява официалния билетен офис за Колизеума в периода 1997-2024 година. Според AGCM, компанията "съзнателно е допринесла за феномена на сериозна и продължителна липса на билети за достъп до Колизеума на базова (най-ниска) цена".
Шестте туроператора, базирани в Италия, Германия, Нидерландия и Ирландия, също бяха глобени за използване на ботове и други автоматизирани системи за закупуване на големи количества билети, което направи невъзможно отделните туристи да ги придобият.
Посещения на Колизеума
Според последните официални данни за 2023 година, публикувани от Министерството на културата, Колизеумът остава най-посещаваната забележителност в Италия с 12,3 милиона посетители. На второ място е Пантеонът в Рим с 5,19 милиона посетители, следван от музея "Уфици" във Флоренция с 5,13 милиона.