ИТ проблеми в летище „Станстед“ предизвикаха закъснения и отменени полети
Технически срив наруши чекирането и обработката на багажа, довеждайки до дълги опашки и затруднения за пътниците

ИТ проблеми в лондонското летище „Станстед“ предизвикаха значителни затруднения тази сутрин, като доведоха до отмяна и забавяне на полети, както и до формиране на дълги опашки от пътници пред терминала. Този инцидент предизвика сериозни смущения в работата на летището и затрудни пътуващите, съобщава Ройтерс.
Технически проблеми и последствия
Според изявлението на летището, техническите проблеми засегнаха ключови системи – чекиране, обработка на багажа и проверките за сигурност. Въпреки че дефектите бяха отстранени, полетите продължиха да страдат от закъснения, което доведе до допълнително неудобство за пътниците.
В социалните медии бяха публикувани снимки, които показват дългите опашки от хора, чакащи пред входа на терминала. Случващото се подчертава сложността на ситуацията и натрупването на напрежение сред пътуващите.
Летището „Станстед“ е третото по големина в Лондон по брой обслужени пътници, което прави проблемите особено чувствителни за много хора и компании.
Призив към пътниците и контекст
От ръководството на летището призовават всички пътуващи да проверяват актуалния статус на полетите си преди да пристигнат на място с цел да минимизират времето на престой и риска от допълнителни затруднения.
Инцидентът с ИТ системите в „Станстед“ идва в контекста на други сериозни проблеми, засегнали големи британски летища. През март летище „Хийтроу“, което е най-натовареното в Европа, беше затворено почти за един ден поради пожар в електрическа подстанция.
Също така в петък летището в Манчестър изпита затруднения след проблем с електрозахранването, който забави обработката на пътниците на имиграционния контрол.
Влияние и препоръки за бъдещето
Текущите инциденти подчертават зависимостта на летищата от стабилни електронни системи и важността на бързото решаване на технически проблеми, за да се осигури нормалното функциониране и комфорт на пътниците.
Опитите за оптимизиране на ИТ инфраструктурата и въвеждането на резервни системи биха могли да предотвратят подобни кризи в бъдеще и да укрепят доверието в транспортната мрежа на Обединеното кралство.