Илин Димитров подчерта ролята на форума "БГ Туризъм – Лято 2025" за националната стратегия

Форумът в Поморие акцентира на интегрирането на посланията в туризма, повишаване на качеството и развитие на професионалните стандарти

Илин Димитров подчерта ролята на форума "БГ Туризъм – Лято 2025" за националната стратегия
Снимка © Христо Стефанов, БТА

Илин Димитров, секретар по култура, образование и туризъм на президента на Република България, подчерта значението на форума „БГ Туризъм – Лято 2025“ за комуникационната политика на страната. На събитието в Поморие той акцентира върху ролята на подобни форуми за ясно формулиране на посланията преди, по време и след туристическия сезон и призова за стратегическата им интеграция в националната стратегия за туризъм.

Форумът като ключов елемент в комуникационната стратегия

По време на форума „БГ Туризъм – Лято 2025“, организиран от Българската телеграфна агенция (БТА), Илин Димитров отбеляза, че вече седем подобни събития се превръщат в стратегическа част от комуникационната политика на България. „Тези събития трябва да бъдат интегрирани, защото посланията през сезона са ключови – особено в свят, в който информацията често се изкривява“, заяви той.

Димитров обърна внимание върху нарастващата дезинформация в обществото и изтъкна необходимостта от многократна проверка на фактите. „Понякога само част от информацията води до напълно погрешни заключения“, коментира още той.

Положителни тенденции и предизвикателства в туризма

Секретарят по туризъм изтъкна като един от положителните примери увеличаването на българските плажове, отличени с наградата „Син флаг“. Той поздрави Министерството на туризма за отбелязания ръст с около 30% спрямо миналата година, като подчерта, че това е силен знак за чиста и добре поддържана морска инфраструктура.

Качеството на туристическия продукт беше отличено като ключов въпрос за бъдещето на сектора. „В момента не разполагаме с инструменти за измерване на качеството – нито на национално, нито на местно ниво. Дори кметовете нямат възможност да оценят дали услугите в тяхната община отговарят на високи стандарти“, посочи той.

Димитров обясни, че качеството включва множество компоненти като достъпност, свързаност, инфраструктура, визия, медицинско обслужване и професионално обучение, които трябва да бъдат наблюдавани и оценявани в синхрон.

Инициативи за повишаване на стандарти и обучение

В контекста на повишаване на професионалните стандарти в туризма, Димитров съобщи за предстоящо създаване на Асоциация на висшите училища, изучаващи туризъм. Тази организация ще подпомага местните власти в измерването на качеството на туристическите услуги и ще стимулира развитието на кадри с необходимата подготовка.

Освен това, той отчете промяната в ценовото позициониране на България на международния туристически пазар: „България вече не е евтина дестинация и това трябва да бъде ясно осъзнато. Туристите се променят – идват французи, италианци, работят в нашите хотели. Нашият продукт също трябва да се промени и не можем да се възприемаме като нискобюджетна дестинация.“

Според Димитров, постигането на по-високо качество изисква инвестиции в човешкия капитал. „Имаме нужда от кадри, които разбират какво означава обслужване на високо ниво, които са виждали как се работи в луксозното хотелиерство и знаят как се посрещат взискателни туристи,“ подчерта той.

Стратегическа визия за развитие на българския туризъм

Форумът „БГ Туризъм – Лято 2025“ се очертава като важна платформа за обсъждане на ключовите въпроси в сектора. Предстоящата интеграция на форуми в комуникационната политика, повишаването на стандарти и създаването на нови механизми за оценка целят не само подобряване на имиджа на България като туристическа дестинация, но и устойчиво развитие на туризма с акцент върху качеството и професионализма.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent