"Ауди" отчита спад в продажбите, но електромобилите с ръст
Продажбите на "Ауди" намаляват с 5,9%, докато изцяло електрическите модели нарастват с 32% през първото полугодие

Германският производител на луксозни автомобили „Ауди“ отчете спад в продажбите си през първото полугодие на годината поради продължаващите предизвикателства в световната автомобилна индустрия. Спадът се дължи основно на слабото представяне на компаниите в Китай и САЩ, докато сегментът на изцяло електрическите автомобили демонстрира значителен растеж.
Намаление на общите доставки и ръст при електромобилите
През първите шест месеца „Ауди“ е реализирала 783 531 доставки, което представлява понижение с 5,9% в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки това, изцяло електрическите автомобили показват силен подем с 101 381 доставени единици, което е с 32% повече. Това е първият път от втората половина на 2023 г. насам, в който „Ауди“ преодолява границата от 100 000 изцяло електрически автомобила за период от шест месеца.
Германия и останалата част на Европа се оказват основните пазари, движещи растежа в сегмента на електромобилите, като почти три четвърти от тези превозни средства са продадени именно там. В Германия общите доставки на „Ауди“ се увеличават леко до около 103 000 автомобила спрямо годината преди това. В останалата част на Европа спадът е по-слаб, с приблизително 4%, достигайки около 232 000 автомобила.
Предизвикателства на ключови пазари
Спадът в продажбите в Китай, най-големият пазар на „Ауди“, е около 10%, като там са доставени малко под 288 000 коли. Особено понижение е регистрирано в сегмента на електрическите автомобили, където продажбите са намалели с почти 25%. Компанията посочва, че на този пазар, който в момента е свидетел на остър ценови натиск и силна конкуренция, доставките на„Ауди“ не надвишават 8 000 автомобила. Представители от Инголщат заявяват, че очакват новите продукти да имат положително въздействие през второто полугодие.
В Северна Америка, с изключение на Мексико, доставките също са намалели с около 9% до 99 000 автомобила. Продажбите на изцяло електрически модели там падат, но с по-бавен темп. Компанията очаква инициативите с новите модели постепенно да повишат резултатите на пазара.
Пазарна конкуренция и европейски трендове
Конкуренцията в премиум сегмента остава остра. Други немски производители, като „Мерцедес-Бенц“ и „Порше“, също са регистрирали спад на продажбите през първата половина на годината. „Мерцедес“ съобщава за понижение от 8% до 1,08 милиона автомобила, а „Порше“ – за спад с 6% до 146 400 единици. И двете компании споделят, че основна причина за тези резултати е слабото представяне на китайския пазар. BMW все още не е публикувала данни за първата половина на годината.
Перспективи за електрическите автомобили
Марко Шуберт, ръководител на отдел „Продажби“ в „Ауди“, коментира положителните тенденции в сегмента на електрическите превозни средства:
„Положителната тенденция при доставките на електрически автомобили и входящите поръчки ясно показват колко добре се приема новото ни портфолио от електромобили от нашите клиенти. До края на годината ще разполагаме с най-младото портфолио в премиум сегмента.“
Тази стратегия и новите продуктови предложения се очаква да оказват постепенно влияние върху продажбите през втората половина на годината както на местните, така и на глобалните пазари.