Ауди отчита 14,4% спад на печалбата в първото тримесечие на 2024 г.

Компанията отбелязва намаление до 630 милиона евро заради икономически предизвикателства и планира съкращения до 2029 г.

Снимка © БТА

Германската автомобилна компания „Ауди“ (Audi) отчете значително намаление на печалбата си през първото тримесечие на текущата година, като причините за това се коренят в глобалните икономически предизвикателства и напрегнатата конкуренция в сектора. Това съобщи ДПА.

Печалбата на „Ауди“ за периода е спаднала с 14,4% спрямо същия период на 2024 г., достигайки 630 милиона евро (715 милиона долара). Компанията, която е част от германската автомобилна група „Фолксваген“ (Volkswagen Group), свързва този спад с „глобалния икономически спад, увеличената конкуренция и политическата несигурност“.

Фактори за по-ниската печалба

Германската автомобилна индустрия, която вече изпитва силен натиск от нарастващи разходи и ожесточена конкуренция, трябва да се справя и с допълнителна несигурност, предизвикана от митническите политики, наложени от администрацията на бившия американски президент Доналд Тръмп. Това създава рискове за експорта и капиталовите потоци в сектора.

Особено неблагоприятно е развитието на печалбите на „Ауди“ на китайския пазар, който е ключов за компанията – там приходите спадат до 170 милиона евро. Главният изпълнителен директор на „Ауди“, Гернот Долнер, коментира, че „годината ще продължи да бъде много трудна заради световните икономически условия“.

Стратегически промени и бъдещи планове

През март „Ауди“ обяви планове за съкращаване на до 7500 работни места в Германия до края на 2029 г. Целта на тази мярка е да се оптимизират разходите и да се адаптира компанията към променящите се пазарни условия.

Въпреки трудностите, „Ауди“ усилено се насочва към развитието на електрически превозни средства. Гернот Долнер изрази optimism по отношение на новите модели, като каза: „Силно сме окуражени от продажбите и приемането на поръчки за нашите нови електрически модели“.

Преходът към електромобили – ключов фокус

Във време на спад и несигурност, „Ауди“ инвестира в технологии за устойчива мобилност и иновации в областта на електрическите автомобили. Този стратегически фокус ще бъде решаващ за посоката и конкурентоспособността на компанията на глобалния пазар през следващите години.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички

Дневни новини