Започна тестването на системата за секционен контрол на средна скорост
Процедурата включва 500 преминавания за проверка на точността на измерванията преди въвеждането на системата

Днес започна тестването на системата за секционен контрол на средна скорост, съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Изпитванията, които се провеждат от Националното тол управление в сътрудничество с Българския институт по метрология, имат за цел да проверят точността на измерванията преди въвеждането на системата.
Процедурата ще завърши с одобрение на типа измервателно средство, предназначено за измерване на средна скорост. Тестовете се провеждат на Северната скоростна тангента в София, на отсечка с дължина 10,278 км. На първите изпитвания присъстваха министърът на регионалното развитие Иван Иванов, директорът на Националното тол управление проф. Олег Асенов и председателят на Българския институт по метрология Паун Илчев.
Цел и методология на тестовете
За тестовете са предвидени 500 преминавания при различни скорости, атмосферни условия и в различни части на денонощието. За всяко преминаване се сравнява реалната скорост на автомобила с отчетената от системата по предварително утвърдена методика.
Измерването на средна скорост е процес на определяне на измервателна величина, поради което използваните устройства трябва да преминат процедури за оценяване на съответствие с действащите регулации. Тези процедури се извършват от Българския институт по метрология и гарантират точността и степента на съответствие.
Влияние върху правоприлагането
След приключване на процедурата за одобрение на типа и с влизането в сила на законодателните промени, Министерството на вътрешните работи ще може да използва данните от системата за целите на правоприлагането. Това ще подобри контрола върху скоростта на движение и ще спомогне за повишаване на безопасността на пътищата.