Учители от седем области представиха иновации в образованието на форум в София
Форумът обедини образователни екипи и акцентира на нови методи на преподаване и интегративни уроци

Учители от седем области на страната споделиха разнообразни методически подходи на форум по Националната програма „Иновации в действие“, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието и науката (МОН). Събитието се проведе в 23-то Средно училище (СУ) „Фредерик Жолио-Кюри“ в София и събра образователни екипи от София-град, София-област, Благоевград, Гоце Делчев, Кюстендил, Кърджали и Велинград.
Форумът започна с интегративен урок на тема „Пролетни фолклорни празници“, представен от учениците от втори клас и хореографските паралелки на 23-то СУ. В атмосферата на Благовещение, децата пресъздадоха обичаи, представиха народни танци и вплетоха съдържание от учебния предмет „Човекът и родината“ и математика.
Урок на сетивата и иновации в образованието
По време на събитието беше представен урок от втори "б" клас, с класен ръководител София Илиева, на тема „Наръчник на сетивата“. Този урок е част от тематичното съдържание на иновацията „Българче“. В рамките на три седмици учениците проучваха информация за сетивните органи, работиха по проект и създадоха краен продукт - „Наръчник на сетивата“, който представиха пред учители и родители.
Форумът също така включваше изнесени уроци в нестандартна учебна среда, като учебни часове сред природата, в музеи, библиотеки и театри. Учениците учат чрез наблюдение и активно участие, което допринася за тяхното развитие не само когнитивно, но и емоционално и културно. Включването на родителите в организацията на тези дейности укрепва партньорството между училище и семейство, обясниха от МОН.
Иновации и нови методи на преподаване
На форума бе представено преподаването чрез дизайн мислене и решаване на реални проблеми, които насърчават учениците да работят по проекти, насочващи ги към създаване на иновативни решения на обществени проблеми. Представени бяха модели за поведение и инструменти за тренинги за социално-психологическа подкрепа на ученици и педагогически специалисти, насочени към дейности, свързани с бедствия и кризисни ситуации.
Някои училища показаха как прилагат методите си в реална учебна среда, използвайки интердисциплинарен подход, който комбинира знания от различни учебни предмети. Визуализацията и онагледяването чрез макети, постери и технологични средства също бяха основни акценти в представените проекти.
Всички тези подходи не само разкриха разнообразието от възможности за съвременно преподаване, но и показаха как партньорството, споделеният опит и отвореността към новото могат да трансформират учебния процес, отбелязват от образователното министерство.