Учениците от пети клас в Свети Влас проучиха обратната страна на Луната с STEM урок

С помощта на технологии и иновации учениците сглобиха роботи и изучиха науката за Луната

Снимка © БТА

Учениците от пети "б" клас в Основното училище "Св. св. Кирил и Методий" в Свети Влас се превърнаха в инженери, програмисти, учени и откриватели по време на STEM урока "Обратната страна на Луната“. Те успяха да сглобят роботи и да създадат код, с който ги изпратиха до макет на Луната. Направиха и снимка на обратната страна на Луната и ги върнаха обратно на Земята, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Интердисциплинарен урок

Урокът беше интердисциплинарен и обедини знания от предметите: човек и природа, компютърно моделиране, математика, технологии и предприемачество. С помощта на програмата Lego Spike Prime учениците изградиха своите „космически кораби“, програмираха ги и ги „изстреляха“ към Луната.

Учителите започнаха урока с презентация за Луната, след което поставиха пред учениците научната загадка: „Колко ротации трябва да направи роботът, за да достигне до Луната?“. В този процес бе използван изкуствен интелект, който помогна да се изчисли броят на необходимите ротации спрямо физическото разстояние между макетите на Луната и Земята. Имаше и въпрос: „Защо се организират експедиции до Луната?“. Учениците преживяваха науката, мислеха като учени, действаха като изследователи и създаваха с увереността на бъдещи иноватори.

Успех и иновации

Така само за 40 минути те научиха, че когато обединиш знанието с технологията и добавиш щипка въображение, дори и Луната не е далеч, отбелязват от МОН. Гости на урока бяха учители от Средното училище (СУ) "Любен Каравелов" в Несебър, от Основното училище (ОУ) "Св. св. Кирил и Методий“ в Обзор, от ОУ "Св. Иван Рилски" в Кошарица и от ОУ "Св. св. Кирил и Методий" в Равда.

STEM центърът в Свети Влас

STEM центърът в училището в Свети Влас е изграден с 253 493 лева, отпуснати от Националния план за възстановяване и устойчивост. Той е в направленията „Математика и информатика“ и „Природни науки“. Освен тях, има и „Зелени технологии и устойчиво развитие“, и „Дизайн и 3D прототипиране“. Осигурени са мултимедия, 25 компютъра и шест комплекта Lego.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини