София стартира програма за над 13 000 паркоместа в 40 общински имота

Над 280 млн. лева се отпускат за изграждане на паркинги в 24 столични района с политическа подкрепа и планиране

София стартира програма за над 13 000 паркоместа в 40 общински имота
Снимка © Милена Стойкова, БТА

Столичният общински съвет прие нова петгодишна програма за изграждане на паркинги в София, която предвижда създаването на над 13 000 паркоместа в 40 общински имота в различни райони на града. Това съобщи общинският съветник от „Спаси София“ Стефан Спасов.

Обхват и финансиране на програмата

Според Спасов програмата е резултат от обстоен преглед на повече от 350 потенциални терена разположени във всички 24 района на София. Временната комисия към СОС, която той ще ръководи, ще приоритизира проектите и ще определи кои от тях да започнат изграждането си още през 2026 г.

Индикативната стойност на програмата е около 280 млн. лева. Финансирането ще се осигурява чрез няколко източника:

  • приходи от реформата на зоните за платено паркиране;
  • средства от Капиталовата програма на Столичната община;
  • публично-частни партньорства.

Разпределение на паркингите и ролята на временната комисия

Избрани са имоти в множество столични райони, сред които „Подуяне“, „Красно село“, „Слатина“, „Средец“, „Възраждане“, „Овча купел“, „Младост“, „Люлин“, „Надежда“, „Красна поляна“, „Искър“ и други.

Временната комисия ще функционира до пълното реализиране на програмата с цел да осигури политически консенсус при включване на проектите в бюджета на общината. Това според Спасов ще създаде устойчив процес за планиране и изпълнение на инвестиции в паркинги.

Планиране и очаквания за бъдещето

Общинският съветник изрази надежда в проекта за бюджет на София, който ще бъде представен през декември, да бъдат предвидени средства за изграждането на първите паркинги от програмата. В противен случай, групата на „Спаси София“ ще настоява това финансиране да бъде включено.

Спасов също посочи, че съществуващите буферни паркинги към метрото в квартал „Надежда“, при метростанция „Джеймс Баучер“ и на „Цариградско шосе“ не се използват пълноценно. Той подчерта, че реформата на зоните за платено паркиране е ключова за насърчаването на гражданите да оставят автомобилите си в периферията и да използват градския транспорт за придвижване до центъра на София.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички

Дневни новини

Manage cookie consent