Минимално проникване на вода не спира строежа на метростанцията на бул. „Шипченски проход“
Обилните дъждове предизвикаха краткотрайни затруднения в отводняването, но строителните дейности и транспортът вече функционират нормално
Минимално количество вода е проникнало в строящата се метростанция на бул. „Шипченски проход“ по време на последните обилни дъждове, като това не е довело до щети по съоръжението. Това съобщиха от „Метрополитен“ ЕАД в официална позиция, изпратена до медиите.
Причини за проникването на вода и предприети мерки
От „Метрополитен“ информират, че вследствие на силните валежи е било компрометирано канално отклонение, което е причинило затруднения в отводняването на булеварда. Вода е навлязла през обслужващата рампа на строителната площадка, но веднага е била изпомпана, като по този начин е предотвратено наводняване на по-големи площи.
В позицията се уточнява, че тунелопробивната машина и останалата строителна техника по новия метродиаметър не са пострадали от проникналата вода. След прекратяване на валежите е планирана ремонтна дейност за възстановяване на функционирането на канализацията и прилежащите шахти в района.
„Строителните дейности по новата метролиния продължават по график“, допълват от „Метрополитен“ ЕАД, уверявайки, че ситуацията е под контрол и не ще повлияе на напредъка по съоръжението.
Възстановено е движението и по наземния транспорт
От Столична община потвърдиха за БТА, че автомобилното движение по бул. „Шипченски проход“ е възстановено след справянето с наводнението. По-рано през деня заради наводняване на бул. „Асен Йорданов“ преди кръстовището с „Шипченски проход“ трамваите с номера 20, 21, 22 и 23 не са се движили по маршрута си.
След отводняването и отстраняването на препятствията общественият транспорт в района функционира нормално, като засегнатите линии вече са възстановени.
Профилактика и контрол
„Метрополитен“ ЕАД анонсира, че в близко бъдеще ще бъдат предприети допълнителни мерки за подобряване на отводняването и за недопускане на подобни инциденти. Особено внимание ще бъде обърнато на състоянието на канализационната система и обслужващите шахти около строителната площадка.
Това се случва в контекста на засилени строителни дейности по новата линия на столичното метро, които се изпълняват в съответствие с планираните графици и с необходимото внимание към безопасността на инфраструктурата.