София Прайд избира благотворителност вместо традиционна реклама в кампанията си

Поради многократни вандализации билбордовете ще подкрепят социални каузи чрез платформа на фондация BCause

София Прайд избира благотворителност вместо традиционна реклама в кампанията си
Снимка © БТА

На 14 юни на площад „Княз Александър I“ в София ще се проведе София Прайд, но тази година събитието няма да бъде подкрепено с традиционната външна реклама. Организаторите споделят, че поради многократни вандализации на рекламните билбордове през годините са решили да дарят рекламните пространства на различни благотворителни каузи.

Причините за промяната в рекламната кампания

В предишни години билбордовете на София Прайд са ставали обект на посегателства — били са надрасквани с обиди, замервани с боя и разрушавани. Затова тази година организаторите подчертават своята вяра в общоевропейските ценности за равенство и справедливост, като заявяват: „Защото вярваме, че когато се борим за себе си, се борим и за теб. Защото когато искаме справедливост, я искаме за всички. Защото когато мечтаем за достоен и спокоен живот за нашите семейства, мечтаем за по-добра България.“

Вместо рекламни послания, при сканиране на QR кода на вече неутралните билбордове, хората ще бъдат пренасочени към платформата на фондация BCause. Там могат да се видят различни благотворителни кампании, насочени към подкрепа на уязвими групи в България.

Подкрепени каузи и организации

Организаторите на София Прайд са избрали да подкрепят шест организации със седем кампании, посветени на различни социални каузи:

  • Фондация „П.У.Л.С.“ – с мисия за бъдеще без насилие, управляваща кризисен център, който всяка година осигурява подслон за над 70 души.
  • Фондация „BCause“ – с програмата „Готови за успех“, предлагаща стипендии за младежи без родители, както и с Фонд „Нашите родители“, насочен към подобряване на грижите за възрастни хора.
  • Фондация „За Доброто“ с проект „Светулка“, фокусиран върху обновяването на детски болнични отделения в страната.
  • Сдружение „Младежка организация на глухите активисти“ – с кампания „И глухите младежи могат“, която предлага обучителни лагери за лидери сред глухите младежи.
  • „Лекари на бъдещето“ – програма за повишаване на качеството на педиатричната помощ в България, насочена към лекари-специализанти.
  • „Център за хуманни политики“ и „Розовата къща“ в Пловдив – организации, които подпомагат най-уязвимите и работят за спешен ремонт на хуманния център в града.

Подборът на каузи отразява стремежа на организаторите да разширят въздействието на София Прайд, пренасяйки посланията си в подкрепа на различни нуждаещи се групи, като по този начин подчертават, че борбата за равенство е борба за цялото общество.

София Прайд и социалната отговорност

Тази инициатива показва променената стратегия на организацията в сферата на визуалната комуникация, като акцентира върху съпричастността и солидарността. Вместо традиционните дъгови символи и лозунги, подходът на 2024 година въвежда нов слой смисъл, който поставя акцент върху благотворителността и социалната подкрепа.

Организаторите призовават участниците и симпатизантите да изберат и подкрепят дадена кауза, която резонира с тяхната философия и приоритети.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent