Кметът Васил Терзиев коментира стачката на водачите в градския транспорт

Терзиев изтъкна финансовите трудности и необходимостта от диалог и устойчиви решения за транспорта в София

Снимка © Минко Чернев, БТА

Кметът на София Васил Терзиев коментира в ефира на БНТ стачката на водачите в наземния градски транспорт в столицата, подчертавайки, че няма наземен градски транспорт и че проблемите са свързани с неразбирателство между синдикатите и общината.

Ограничен ресурс и предизвикателства пред транспорта

„Дойдох с кола, трафикът е нормален, като всеки друг ден“, заяви Терзиев, като изрази съжаление, че синдикатите не са приели неговия апел за среща и обсъждане на предлаганите от него решения без да се застрашава комфортът на столичани.

Кметът акцентира върху финансовата страна на проблема и посочи, че всеки разговор за промени в транспорта следва да отчита не само заплащането на работниците, но и инвестициите в подвижния състав и инфраструктурата.

„Това, което искат синдикатите, ни отдалечава от амбициозната програма за подмяна на целия подвижен състав на стойност един милиард лева“, каза Васил Терзиев.

Финансовото измерение на исканията

Терзиев поясни, че исканото увеличение на заплатите от синдикатите – по 400 лева нетно на стартовата заплата тази година, 500 лева следващата и 600 лева по-догодина, би струвало на общината между 50 и 100 милиона лева годишно, или общо около 400 милиона в следващите няколко години.

„Това еквивалентно на около 800 нови автобуса, но за да се платят тези средства, ще трябва да се вдигнат данъци и други такси, които всички ние ще усетим“, добави кметът. Той констатира, че за момента в бюджета има около 320 милиона лева, предназначени за заплати, и посочи, че увеличението с 200 милиона е предизвикателство, което е трудно да се финансира.

Заплатите и работната среда на водачите

Що се отнася до настоящото заплащане, според Терзиев стартовата нетна заплата за водач е около 1800 лева, като с добавки и бонуси се достига до около 2800 лева месечно. Той подчерта необходимостта от увеличаване на персонала, за да се избегне свръхизвършване на труд и работа по 80–90 часа извънредно.

„Аз съм радетел малкото средства, които има, да отиват целево и по правилния начин“, заяви терзиев, като изтъкна, че е необходимо да се намери баланс, за да не се разруши системата на градския транспорт с прекалени обещания и плащания.

Диалог и перспектива за решаване на конфликта

Васил Терзиев посочи, че преговорите не са „пазарлък на битака“, а трябва да са основани на конкретни цифри и предложения. Той изрази загриженост, че без адаптирано решение може да се поставят в риск целите системи и други сектори в града.

„Трябва да се грижим за справедливостта в целия град“, каза още кметът, който увери, че няма да отстъпи по отношение на управлението на ресурсите и развитието на София. По думите му дългогодишните проблеми не могат да се решат с единствено вдигане на заплати, а изискват цялостна политика и диалог.

В заключение Васил Терзиев поздрави работниците и подчерта необходимостта от устойчиви решения, които да не отнемат от другите важни сфери и услуги на столицата.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини