98,42% от децата в Търговище са обхванати в образователната система
Областният управител подчертава важността на съвместната работа за предотвратяване на отпадания от училище

В образователната система в област Търговище са обхванати 98,42% от децата в предучилищна и училищна възраст. Това съобщи за БТА Стефан Станчев от Регионалното управление по образованието (РУО) в Търговище след работна среща на Областния координационен център по Механизма за съвместна работа на институциите, насочен към предотвратяване на отпадането от образователната система.
В срещата, водена от областния управител на Търговище Йоан Пеев, участваха представители на различни институции, които осигуряват пълноценно образование за всички деца и ученици в региона. Основният акцент бе ангажираността на институциите относно отсъствията на учениците и мерките за предотвратяване на отпадането им от училище.
„Образованието е основен приоритет за всички заинтересовани страни, тъй като работейки в тази посока можем да осигурим равен достъп до качествено образование за всеки ученик“, каза областният управител.
Постижения и предизвикателства
Началникът на РУО Елка Станчева подчерта, че „чрез съвместни усилия можем значително да намалим броя на отпадналите ученици и да подобрим тяхната успеваемост, създавайки подкрепяща среда, която насърчава участието на всички ученици в учебния процес“. Според Станчев, област Търговище заема челно място по процент на обхванати деца и младежи, с обхват от 98,42% за 2024 г., което е значително над средното ниво за страната от 93%.
Той посочи, че през учебната 2023/2024 г. област Търговище демонстрира най-висок напредък по всички предмети от националното външно оценяване, въпреки наличието на голям брой деца, които не владеят книжовния български език.
Сътрудничество и превенция
По време на срещата бе обсъдено сътрудничеството между РУО и училищата, както и обменът на добри практики. Станчев акцентира на необходимостта от контрол на учениците с голям брой отсъствия по неуважителни причини, като се предприемат предписания и се осъществява контролна дейност от експертите.
Работи се активно и за превенция на агресията и училищния тормоз, като се обръща внимание на родителската общност. Целта е родителите да бъдат ангажирани и да следят редовното посещение на децата в клас.
По време на заседанието бяха обсъдени текущите предизвикателства в образователната система и се формулираха ефективни решения за подобряване на присъствието и успеха на учениците.