Висящият мост над Дунав край Браила среща нови технически проблеми

Появата на влага и дупки по настилката предизвикват проверки и нови ремонти на моста, гарантиран за десет години

Висящият мост над Дунав край Браила среща нови технически проблеми
Снимка © Мартина Ганчева, БТА

Две години след откриването си висящият мост над река Дунав край румънския град Браила, наричан „Голдън Гейт на Румъния“, отново среща технически проблеми, съобщават местни медии. Неотдавнашни наблюдения показаха, че пътната настилка на моста е влажна, въпреки че не е валяло от две седмици, а в асфалта са се появили множество дупки, от които тече вода.

Проблеми с настилката и възможни причини

Според информация на Българската телеграфна агенция (БТА), водачите, преминаващи по съоръжението, са изненадани от състоянието на пътната настилка. От Националната компания за управление на пътната инфраструктура на Румъния заявяват, че най-вероятно причината за влагата е конденз или инфилтрация, но тези твърдения трябва да бъдат потвърдени след изпълнение на необходимите проверки. Строителят ще трябва да отстрани откритите дефекти.

В коментар по случая недоволен шофьор, цитиран от румънския телевизионен канал Диджи24, възразява срещу бавната реакция: „Наистина ли няма повече инженери, специалисти в тази страна? Нека сформират комисия, да дойдат и да решат проблема, защото работят по него, откакто е пуснат, това е десетият ред асфалт, който полагат, а после махат.“

История на проблемите и поддръжката на моста

Висящият мост над Дунав при Браила беше официално открит на 6 юли 2023 година. Още в началото бяха забелязани неравности по пътя в участъците за качване и слизане от моста. Тогава властите посочиха, че повредите са вследствие на камиони, които не спазват въведеното през летния период ограничение за максимално тегло от 7,5 тона.

В края на август 2023 г. бе извършена детайлна инспекция на конструкцията – проверени бяха всичките около 100 000 болта, използвани за съединяване, и бе установено, че 401 от тях са разхлабени.

Според публикация на румънския вестник „Адевърул“, мостът е гарантиран за десет години и всички извършвани ремонтни дейности са задължение на италианската компания Webuild Spa (бивша Astaldi) и японската IHI, която реализира проекта.

Поддръжка и надеждност на съоръжението

Въпреки съществуващите проблеми, мостът над Дунав при Браила остава важна транспортна връзка и инфраструктурен проект с висока стратегическа стойност за региона. Постоянните ремонти са гаранция, че се полагат усилия за осигуряване на безопасността и функционалността на моста, макар и да се срещат трудности при експлоатацията му.

Следващите стъпки включват извършването на подробна експертиза за установяване на причините за проникването на вода в настилката и предприемането на мерки за трайното им елиминиране.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent