Форматът на педагогическото образование във Фландрия излага на показ сериозни пропуски

Резултатите от изпитите по математика, френски и нидерландски тревожат обучаващите бъдещи начални учители във Фландия

Форматът на педагогическото образование във Фландрия излага на показ сериозни пропуски
Снимка © БТА

Сериозни пропуски в базовите знания по математика, френски и нидерландски език показват фламандските студенти, които започват педагогическата си подготовка, съобщава белгийската новинарска агенция Белга, позовавайки се на вътрешна информация на „Де Стандаарт“. Това поставя под въпрос готовността на бъдещите начални учители във Фландрия да посрещнат изискванията на своята професия.

Резултати от задължителните изпити разкриват слабости

Всички кандидати за педагогическо обучение във Фландрия трябва да положат изпити по нидерландски, математика и френски език, като изискванията са съобразени с нивото на 12-годишните ученици. Данните показват, че около една трета от студентите получават под 50% от възможните точки на теста по математика, а друга една трета имат резултати малко над този праг. Изпитът по френски е преминат успешно от едва 57% от кандидатите, докато 43% се провалят, а 27% са препоръчани да преминат опреснителни курсове, главно заради слаби познания по граматика, със средна оценка под очакваното.

По нидерландски език резултатите са относително по-добри, но само 2,9% от близо 7000 кандидати са успели да постигнат висок резултат от 85 или повече точки. Дори кандидатите от академични гимназии (ASO) се представят само малко по-добре от тези с техническа или художествена насоченост, което подчертава наличието на сериозни пропуски в образователната подготовка.

Политическа чувствителност и реакция на учебните заведения

Резултатите предизвикват тревога сред отговорните институции, тъй като те са политически чувствителни. Съветът на фламандските университети по приложни науки и изкуства (Vlaamse Hogescholenraad) избягва публични коментари, а образователният министър Зухал Демир първоначално отказа достъп до информацията. В същото време на заден план нарастват опасенията, особено предвид набелязаната реформа на педагогическото образование, която е част от коалиционното споразумение на фламандското правителство.

Като отговор на ситуацията, университетите, които провеждат педагогическата подготовка, предприемат мерки за подобряване на знанията на студентите. Някои от тях, като институциите „Томас Мор“ и Университетът по приложни науки „Артевелде“, предлагат разширени програми с допълнително обучение по основните предмети, включително интензивни курсове през почивните дни и сътрудничество с образователните центрове за възрастни. До 80 часа допълнителна подготовка вече се предоставя, за да се повиши нивото на компетентност при бъдещите начални учители.

Предизвикателства пред педагогическото образование във Фландрия

Пропуските в базовите знания по ключови предмети поставят под въпрос ефективността на обучението на бъдещите педагози и показват необходимостта от цялостен преглед на образователните стандарти в началните етапи. Въпросът остава актуален и повдига дискусии за качеството на подготвителните програми и уменията, с които студентите постъпват в университетите.

Очевидно е, че само преминаването на изпитите преди започване на обучението не гарантира адекватна подготовка, а поисканите реформи и допълнителните курсове са опит за отговор на тази сериозна образователна криза.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent