Дубай отчита 6% ръст на чуждестранните посетители до 9,88 млн.
Растежът подчертава успешните публично-частни партньорства и стратегическа визия за глобална туристическа дестинация

Дубай отчете впечатляващ ръст на чуждестранните посетители през първите шест месеца на 2025 г., достигайки 9,88 милиона души. Това увеличение с 6% спрямо същия период на 2024 г. показва успешната реализация на публично-частни партньорства и ефективна маркетингова стратегия, които се стремят да превърнат града в глобална туристическа и бизнес дестинация, съобщава новинарската агенция на ОАЕ УАМ.
Стратегическо развитие и водещи пазари
Данните, публикувани от Министерството на икономиката и туризма на емирство Дубай, посочват, че значителна част от посетителите идват от регионите на Съвета за сътрудничество в Залива и Близкия изток и Северна Африка. Тези пазари формират общо 26% от туристическия поток, с 1,51 милиона (15%) и 1,12 милиона (11%) посетители, съответно.
Най-голям дял от чуждестранните туристи се пада на Западна Европа с 2,12 милиона души (22%). Следват Общността на независимите държави (ОНД) и Източна Европа (15%), Южна Азия (15%), Източна Азия (9%), Северна и Южна Америка (7%), Африка (4%), както и Австралия и Океания (2%).
Позицията на Дубай като глобален център
Шейх Хамдан бин Мохамед ал Мактум, престолонаследник на Дубай и председател на Изпълнителния съвет на емирството, коментира: „Дубай продължава да поставя нови рекорди в чуждестранните посещения, затвърждавайки стратегическата визия на Негово височество шейх Мохамед бин Рашид Ал Мактум да превърне града в основна световна бизнес и туристическа дестинация.“
Той подчерта, че този растеж отразява стабилното развитие на Дубай като център за търговия, инвестиции, таланти и възможности. „Способността на Дубай да създава завладяващи преживявания, които отговарят на променящите се нужди на посетителите, е затвърдил статута му на една от най-търсените дестинации в света“, допълни Ал Мактум.
Маркетингова стратегия и сътрудничество
Министерството на икономиката и туризма на Дубай акцентира върху ролята на партньорствата и световните кампании, които са привлекли нови и завръщащи се международни туристи. „Персонализираната пазарна стратегия, разработена в сътрудничество с повече от 3000 международни и местни партньори, доведе до растеж в ключови сектори“, посочи шейх Мохамед бин Рашид Ал Мактум, вицепрезидент и министър-председател на ОАЕ и владетел на Дубай.
Градът се отличава с изключителна инфраструктура и уникални атракции, които го правят модел за високи постижения в областта на туризма и хотелиерството, основаващ се на иновациите и качественото обслужване.
Дубай – иновации и гостоприемство
Успехът на Дубай като туристическа дестинация се дължи на комбинацията от модерна инфраструктура, разнообразие от впечатляващи атракции и активна международна комуникация. Това позволява на града не само да привлече множество посетители, но и да създаде уникални преживявания, които удовлетворяват разнообразните потребности на гостите от целия свят.