ВУАРР отличи академични постижения по случай 24 май
Награди получиха 28 преподаватели и студенти, а проф. д-р Пламен Лаков бе удостоен с приз за цялостен принос

Академичният съвет на Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите (ВУАРР) връчи награди по случай 24 май – Деня на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета, култура и славянската книжовност. Отличията са за академични и научни постижения, съобщиха от висшето учебно заведение.
Тържественото заседание беше открито от президента на ВУАРР доц. д-р Светла Димитрова, която подчерта значимостта на празника и изрази благодарност към всички участници в образователния процес. „На 24 май – най-светлият български празник – честваме делото на светите братя Кирил и Методий, дали началото на българската писменост и на просветата на роден език. Денят на българската азбука е и ден на гордост – преклонение пред богатото духовно наследство, което нашата академична общност съхранява достойно и предава на следващите поколения“, каза доц. Димитрова.
Отличени с Почетна грамота
Наградите на ВУАРР обхванаха 28 преподаватели, студенти и докторанти, които са постигнали значими успехи в различни сфери, сред които икономика, финанси, туризъм, устойчиво развитие, дигитализация, международна и проектна дейност. Тези направления са приоритетни за висшето учебно заведение, което продължава да стимулира академични и научни постижения в тях.
Награда за цялостен принос
Специална награда за цялостен принос в развитието на образователната и научната дейност във ВУАРР и в международното сътрудничество беше присъдена на проф. д-р Пламен Лаков. Тя отбелязва дългогодишната му отдаденост в подобряването и разширяването на академичните стандарти и международните инициативи на институцията.
Значението на 24 май за академичната общност
Честването на 24 май като ден на българската азбука и култура събира академичната общност около важните ценности на знанието и просветата. ВУАРР чрез тези награди демонстрира своята ангажираност към насърчаването на творческа и научна дейност, която съчетава традициите с иновациите в образованието и научните изследвания.