Общинският съвет в Стралджа разглежда нови правила за такса битови отпадъци

Въвежда се подаване на декларации за определяне на таксата и други важни решения за социални услуги и инвестиции

Общинският съвет в Стралджа разглежда нови правила за такса битови отпадъци
Снимка © Кореспондент на БТА в Ямбол Севдалина Кръстева

Общинският съвет в Стралджа обсъжда днес промени в наредбата за определяне на таксата за битови отпадъци, които предвиждат собствениците и ползвателите на имоти да предоставят информация за формиране на таксата през 2026 г. Срокът за подаване на данните е от 15 август до 30 октомври 2025 г., а целта е да се премине към определяне на таксата според нормативните изисквания.

Причините за промяната и новият подход за определяне на таксата

В докладната записка, внесена от кмета Атанас Киров, се посочва, че в настоящия момент е невъзможно да се определи таксата за битови отпадъци въз основа на количеството отпадъци, генерирани от всеки имот. По закон новият ред трябва да влезе в сила от 1 януари 2026 г.

Основният проблем на територията на община Стралджа е, че контейнерите за смет са общодостъпни и не е възможно да се отчита количеството отпадъци, произведено от отделен имот. Поради това се предлага събирането на допълнителни данни чрез декларации, които гражданите и фирмите трябва да подадат.

Подаване на декларации и използване на национални регистри

В приетия проект за решение се въвеждат два вида декларации, които трябва да се подадат в посочения период:

  • Декларация за жилищните имоти (Приложение 6) – включва броя на ползвателите на имота.
  • Декларация за нежилищните имоти (Приложение 3) – описва броя и вида на контейнерите, използвани за конкретния имот.

При неподаване на декларации се предвижда използването на данни от национални регистри като тези на Националната база данни „Население“, приходната агенция и Националния осигурителен институт за целите на облагането.

Други важни решения на Общинския съвет

Сред другите точки на днешната сесия е и предложение за допълване на списъка с капиталови разходи за 2025 г. Сумата от 127 570 лева, осигурена от външни източници по проект „ВИЖ Стралджа“, ще бъде използвана за доставка на 44 беседки и 22 лаптопа с цел повишаване на туристическия потенциал на територията на Местната инициативна група (МИГ) Стралджа.

Към 30 юни 2025 г. изпълнението на бюджета на общината е в размер на 31 331 510 лева, като собствените приходи достигат 2 448 756 лева – това е 63% от планираното за годината. Най-висока събираемост е отчетена при данъка върху недвижимите имоти – 81,5% с постъпления от 195 524 лева.

Общината ще предостави безвъзмездно за 10 години помещение от 7 квадратни метра в сградата на администрацията за нуждите на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ във връзка с изграждането на цифрова инфраструктура за високоскоростен интернет.

Съветниците ще гласуват и утвърждаване на маломерни паралелки в Средно училище „П. К. Яворов“ в град Стралджа (две паралелки) и Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в село Зимница (седем паралелки). Финансирането ще бъде в рамките на делегирания бюджет за учебната 2025/2026 година.

Проекти за повишаване на социалните услуги и инвестиционни инициативи

Сред предстоящите инициативи е кандидатстване с проект за подобряване на енергийната ефективност в социалните услуги на общината. Предвижда се закупуване на електрически автомобил и зарядна станция за Центъра за социална рехабилитация и интеграция в град Стралджа, с финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост.

Сред другите предложения е общинският годишен план за социални услуги за 2026 г. и Програмата за закрила на деца с изявени дарби през 2025 г. Председателят на Общинския съвет Нели Кавалджиева е внесла отчет за дейността на съвета и неговите комисии през първото полугодие на 2025 г.

Ще бъде гласувано и одобряване на инвестиция на „Водоснабдяване и канализация“ ЕООД – Ямбол, както и проект за изработване на проект за подземно трасе на довеждащ водопровод през землищата на град Стралджа и село Лозенец, със стойност на проектирането 3000 лева с ДДС.

В предварителния дневен ред влизат и точки за управление на общинска собственост, включително продажба на имоти чрез публичен търг и прекратяване на съсобственост.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent