Общинският съвет на Сапарева баня гласува бюджета за 2025 г. днес
Извънредната сесия от 16:00 часа ще определи приходите и разходите с приоритети в инфраструктурата и социалните услуги

Общинските съветници в Сапарева баня ще заседават извънредно днес от 16:00 часа, за да гласуват бюджета на общината за 2025 година. Решението е изключително важно за формирането на финансовата рамка и определяне на приоритетите за следващата година, съобщиха от общинската администрация.
Основни параметри на бюджета за 2025 г.
Проектобюджетът за 2025 г., внесен от кмета Калин Гелев, предвижда общ приход от 14 553 221 лева. От тях 6 938 891 лева са за финансиране на делегираните държавни дейности, а 7 614 330 лева се очакват от местни дейности. Важна част от приходната част включва и средствата от местни данъци и такси.
От имуществени и други данъци общината планира да събере 1 235 000 лева, а неданъчните приходи се очакват да възлязат на 4 898 230 лева. От продажба на земи се прогнозира постъпление от 1 100 000 лева, а от такса битови отпадъци - 1 323 230 лева.
Разходни параметри и приоритети
За заплати на служители, наети по трудово и служебно правоотношение в общината, са предвидени общо 1 057 500 лева, като към тях се добавят 205 900 лева за задължителни осигурителни вноски. В бюджета са заложени и 270 000 лева за външни услуги, както и 40 000 лева за обезщетения и помощи, които се отпускат с решение на общинския съвет.
Специално внимание е отделено и на инфраструктурните нужди. За изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа са предвидени 663 800 лева, а за озеленяване - 11 000 лева. Разходите за чистота в общината за 2025 година възлизат на 2 677 390 лева, което показва ангажимента за поддържане на високо ниво на комуналните услуги.
Финансово управление и развитие
Процесът по приемане на бюджета ще се осъществи на извънредна сесия на общинския съвет. От организацията подчертават, че финансовата рамка е изготвена при внимателен анализ на потребностите на общината и наличните ресурси, което ще позволи осигуряването на стабилно развитие и ефективно управление на всички дейности през 2025 година.