„Хенкел“ отчита органичен ръст на продажбите въпреки трудна пазарна среда
Карстен Кнобел подчертава значението на северноамериканския пазар и растежа в „Адхезивни технологии“
През третото тримесечие на 2025 г. германската компания „Хенкел“ (Henkel) отчете стабилен органичен ръст на продажбите от 1,4% въпреки предизвикателната пазарна среда, характеризираща се с ограничено търсене в промишлеността и по-ниски потребителски нагласи. Общият обем на продажбите достигна около 5,1 милиарда евро, сочат данните от финансовото съобщение на дружеството.
Карстен Кнобел, изпълнителен директор на „Хенкел“, коментира: „През третото тримесечие темпът на растеж се ускори, като основният двигател бе бизнес подразделението „Адхезивни технологии“. В същото време и бизнесът с „Потребителски марки“ показа положителен органичен ръст на продажбите.“ Той подчерта и значението на северноамериканския пазар с положителното развитие, допринесено от двете бизнес направления.
Финансови резултати и бизнес подразделения
Общите продажби на групата отбелязаха номинален спад от 6,3% до 5,147 милиарда евро, като отрицателният ефект се дължи на неблагоприятни валутни курсове (-4,8%) и промени вследствие на придобивания и продажби на бизнес активи (-2,9%). Въпреки това, коригираният за тези фактори органичен растеж достигна 1,4%, поддържан от стабилни цени и по-добри обеми.
През първите девет месеца на 2025 г. продажбите възлизат на 15,549 милиарда евро, с номинален спад от 4,6%, докато органичният ръст е по-сдържан – 0,4%, благодарение на ценовото развитие. Обемите в този период леко намаляват.
Развитие по региони и бизнес направления
Ръстът в сегмента на органичните продажби през третото тримесечие се дължи главно на Северна Америка, региона Индия – Близък Изток – Африка (IMEA) и Азиатско-тихоокеанския регион. Европейският пазар и Латинска Америка отчитат намаление на продажбите.
В бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ продажбите достигат 2,708 милиарда евро, което е номинален спад от 3,3%. Органичният растеж е 2,5%, подкрепен от повишени цени и обеми, в особеност в направленията „Мобилност и електроника“ (с изключителен ръст от 5,9%), както и „Занаятчии, строителство и професионалисти“. Бизнес „Опаковки и потребителски стоки“ отбелязва леко отрицателно развитие, като спадът в опаковките е компенсиран от положителен ръст в потребителските стоки.
Регионално подразделението отчита спад в Европа, но стабилен растеж в Северна Америка, двуцифрен ръст в IMEA и силно увеличение в Азиатско-тихоокеанския регион, където електронният бизнес в Китай се развива особено успешно.
В сегмента „Потребителски марки“ продажбите са 2,402 милиарда евро, с номинален спад от 9,5%, но с лек органичен ръст от 0,4%, постигнат главно благодарение на обемите. Ценовото развитие е леко отрицателно, а продажбата на търговски марки в Северна Америка оказва съществено негативно влияние.
„Перилни препарати и грижа за дома“ регистрират спад на органичните продажби от 1,5% поради предизвикателна пазарна среда, като намалението се проявява най-силно при продуктите за пране и почистване на текстил. В същото време „Грижа за косата“ отбелязва значителен растеж от 4,4%, воден от категории като „Стайлинг за коса“ и „Боя за коса“, както при потребителите, така и при професионалистите.
Перспективи и прогнози за 2025 г.
„Хенкел“ запазва прогнозите си за целия 2025 г. с очакван органичен ръст на продажбите между 1 и 2%. Коригираният марж на печалбата преди лихви и данъци се очаква да варира в границите от 14,5 до 15,5 процента.
Изпълнителният директор Карстен Кнобел пояснява, че ако икономическата среда не се подобри значително до края на годината, растежът на продажбите може да се ориентира към долния ръб на прогнозния диапазон. „Несигурностите и предизвикателствата на световните пазари продължават да оказват влияние, но ние оставаме уверени в ефективността на предприетите стратегии“, добави той.