"Хаят" продава имоти на "Плая" за 2 милиарда долара, фокусирайки се върху управление

След придобиването на "Плая", "Хаят" оптимизира портфейла си като продава активи на "Тортуга ризортс" и развива лайфстайл и ол инклузив сегменти

"Хаят" продава имоти на "Плая" за 2 милиарда долара, фокусирайки се върху управление
Снимка © БТА

„Хаят хотелс корпорейшън“ обяви продажбата на целия си портфейл недвижими имоти към „Плая хотелс енд ризортс“ на компанията „Тортуга ризортс“ за 2 милиарда долара, съобщи Ройтерс. Сделката се осъществява след като по-рано тази година „Хаят“ придоби „Плая“, управляваща 24 луксозни курорта с обслужване на база „ол инклузив“, разположени в Мексико, Ямайка и Доминиканската република.

Продажбата и придобиването: детайли и последици

През февруари „Хаят“ обяви покупката на „Плая“ за 2,6 милиарда долара, включваща и поетите дългове, а сделката беше финализирана на 17 юни. Сега, след продажбата на недвижимите имоти, които обхващат активите на 15 хотелски комплекси, нетната покупна цена за останалата част от бизнеса на „Плая“ се оценява на около 555 милиона долара.

Тази стъпка „Хаят“ предприема, за да оптимизира своето портфолио и да се концентрира върху управлението и експлоатацията на хотелите, а не върху собствеността на недвижими имоти.

Разширявания в сегмента „ол инклузив“ и лайфстайл предлагането

„Хаят“ допълнително увеличи присъствието си в сектора „ол инклузив“ чрез придобиването на „Епъл лейжър груп“ през 2021 година, посочено от специализираното издание „Хотел дайв“. В началото на 2024 г. компанията създаде стратегическо партньорство с „Групо Пинеро“ за управлението на „Баия принсипе хотелс енд ризортс“.

Освен това „Хаят“ инвестира и в лайфстайл сегмента чрез придобиването на „Стандарт интернешънъл“ през август на миналата година, целейки да разшири портфолиото си с разнообразни марки и услуги, ориентирани към по-младата и динамична клиентела.

Конкурентни движения в хотелската индустрия

В отговор на тенденциите в индустрията, и други големи хотелски вериги също се развиват в лайфстайл сегмента. „Мариот интернешънъл“ реализира придобиването на „СитизънЕм“, а „Хилтън“ закупи „Гредюейт хотелс“. Тези придобивания подчертават засилената конкуренция за привличане на нови пазари и клиенти в сектора на хотелиерството с фокус върху уникални и съвременни преживявания.

Фокус върху дългосрочна стратегия и растеж

Сделките на „Хаят“ показват ясно проактивен подход в адаптирането на бизнес модела към променящия се пазар на луксозно и лайфстайл настаняване. Компанията съчетава покупки на утвърдени марки и създаване на партньорства, за да осигури стабилен растеж и конкурентно предимство.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent