Швейцария нареди на "Букинг.ком" да намали комисионните с близо 25%
Антимонополният орган в Швейцария констатира злоупотреба с пазарна позиция и цели защитата на местните хотели и потребители

Швейцарският орган за защита на конкуренцията нареди на платформата за хотелски резервации „Букинг.ком“ да намали комисионните си с почти 25%, след като преговорите между двете страни завършиха без споразумение, съобщи ДПА.
„Букинг.ком“, базирана в Амстердам, обяви, че възнамерява да обжалва решението в съда. Антимонополният орган е установил, че компанията е злоупотребила с пазарната си позиция, като е налагала прекомерно високи комисионни за хотелски резервации в Швейцария.
Причини за решението на швейцарското конкурентно ведомство
В рамките на своето разследване органът за защита на конкуренцията е открил, че „Букинг.ком“ се е възползвала от доминиращото си положение на пазара, за да налага комисионни, които са били определени като злоупотреба с конкурентна позиция.
Целта на предприетата мярка е „да се подкрепи конкурентоспособността на швейцарските хотели в условията на трудна глобална обстановка“ и едновременно с това „да се облекчи финансовото бреме на крайните потребители“, посочиха от антимонополния орган.
Реакцията на „Букинг.ком“
От компанията отговориха, че не са съгласни с наложеното ограничение за намаление на таксите, тъй като комисионните са свързани с доброволно избран продукт и хотелите не са задължени да предлагат своите стаи чрез тяхната платформа.
Настоящите размери на комисионните остават в сила, докато съдебният процес по обжалване на решението е в ход, обясниха от „Букинг.ком“.
Значението на случая за хотелската индустрия
Решението има потенциално значение не само за швейцарския пазар, но и за начина, по който се регулират онлайн платформите за резервации в международен мащаб. Ограничаването на таксите цели да осигури по-справедливи условия за хотелите, особено в контекста на предизвикателствата пред туризма в съвременната икономическа среда.