"Прада груп" отчете 13% ръст на приходите и придобива "Версаче" през 2025 г.
Италианската компания бележи силно първо тримесечие с 1,34 милиарда евро приходи и подчертава значимостта на сливанията за индустрията.

Италианската модна компания "Прада груп" отбеляза ръст от 13% на нетните приходи през първото тримесечие на 2025 година, достигайки 1,34 милиарда евро, въпреки неблагоприятните тенденции в луксозния сектор. Това се дължи предимно на впечатляващия успех на марката "Миу Миу", която увеличи продажбите си с 60%, става ясно от публикация на италианското издание "Република".
Стабилен ръст в контекста на предизвикателна среда
Докато "Прада груп" реализира впечатляващ растеж, френската компания "Ермес", също лидер в луксозния сектор, отчете увеличение на продажбите си с 7% до 4,1 милиарда евро за същия период. Президентът и главен изпълнителен директор на "Прада груп", Патрицио Бертели, коментира: „Удовлетворени сме от поредното тримесечие, белязано със солидни резултати.“ Той посочи, че въпреки неустойчивата и сложна пазарна ситуация, компанията продължава да следва своите стратегически цели, акцентирайки върху креативността и качеството на екипа си.
Консолидираните продажби на групата нараснаха с 13% спрямо предходната година, като продажбите в собствени магазини достигнаха 1,21 милиарда евро. Главният изпълнителен директор на "Прада", Андреа Гера, отбеляза, че компанията запазва стабилност и посочи, че стратегията остава съсредоточена върху силата на марките и тяхното адаптиране към съвременните тенденции. Той допълни, че дисциплината и прецизността в управлението ще бъдат ключови фактори за поддържане на устойчив и надминаващ пазарните нива растеж.
Предстоящото придобиване на "Версаче" и възраждането на италианската модна идентичност
На 10 април 2025 г. "Прада груп" обяви споразумение за придобиване на 100% от модната къща "Версаче" от американската група "Капри холдинг" за 1,25 милиарда евро. Очаква се сделката да бъде финализирана през втората половина на годината. Сливането на двете емблематични италиански марки ще създаде луксозна група с годишен оборот над 6 милиарда евро, затвърждавайки позициите ѝ на конкурентния международен пазар на висок клас мода.
Това придобиване има символично значение за италианската индустрия, тъй като "Версаче" отново ще се управлява от голяма модна къща със седалище в Милано. Масимилиано Бруни, експерт по бизнес стратегия и управление на марки, коментира: „Покупката на 'Версаче' е положителен знак за италианската модна екосистема. Тя подсилва позициите на 'Прада' в момент, когато другите луксозни компании срещат затруднения на глобалните пазари. Тази стъпка не е важна само за 'Прада', а и за цялата италианска модна индустрия, защото защитава и развива националното предприемачество и умения.“
Карло Капаса, председател на Камарата на модата в Милано, обобщи значението на обединението така: „Донатела интерпретира майсторски стила на Джани, а Миуча създаде образ с огромна културна дълбочина.“
Перспективи за италианската луксозна мода
С усилията си да укрепи своите марки и да се разшири чрез придобивания, "Прада груп" демонстрира дългосрочна визия за развитие и амбиция да се наложи като ключов играч на световната модна сцена. С приключването на сделката за "Версаче" италианският конгломерат ще бъде по-конкурентен на световните модни гиганти като LVMH и Kering.
В настоящия нестабилен международен пазар тази стратегия показва адаптивност и възможност за устойчив растеж, като се запазват традициите и креативността на известни италиански брандове. Така "Прада" не само разширява бизнеса си, но и подпомага цялостния растеж и репутацията на италианската луксозна мода.