PR Приз 2025 отличи най-добрите кампании и агенции в 15 категории
Конкурсът отбеляза 25 години с над 80 проекта и ключова роля на влиянието в обществените комуникации

Над 80 проекта участваха в конкурса „PR Приз 2025“, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО), където бяха отличени най-добрите комуникационни кампании в 15 различни категории. Тази значима надпревара, съпроводена от пиар фестивала „Игри на интереси“, се проведе с акцент върху влиянието като ключов ресурс в изграждането на общественото доверие.
Най-силно конкурентни категории и големите победители
Тази 25-а поредна година на конкурса бе отбелязана с изключително голяма конкуренция и малка разлика в оценките между най-добрите кампании. Това обяви Иван Янакиев, председател на УС на БДВО и председател на журито на „PR Приз 2025“.
Най-оспорвани се оказаха следните категории:
- „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на живот в обществото“
- „Специално събитие“
- „Проект за вътрешни комуникации“
- „Комуникационен проект в неправителствения сектор“
Победителите в тези направления са:
- В категорията ESG проект призът беше спечелен от IONLINE за кампанията на A1 България.
- В категория „Специално събитие“ наградата отиде при „Силвър Старз“ за проекта „Предизвикай сетивата си с Mercedes-Benz и Силвър Стар“.
- „Човек на работа“ на А1 България бе отличен като най-добър проект за вътрешни комуникации.
- В сектора за неправителствени организации приз получи PR Play за 24-ия Европейски конгрес по неврохирургия (EANS 2024 Sofia) – проект „Иновации. Образование. Лидерство“ на Българското дружество неврохирургия.
Проф. Николай Габровски, председател на Българското дружество неврохирургия, изрази своята признателност към екипа от сцена.
Големите награди „PR агенция на годината“ и „PR екип на годината“ бяха присъдени на Propaganda Group и екипа на A1 България.
Пиар фестивал и стипендии
В рамките на тържествената церемония бяха връчени две стипендии на студенти по „Връзки с обществеността“ в памет на проф. Тодор Петев – създател и първи председател на БДВО. Отличията получиха Цветелина Осман от Нов български университет и Цветослав Станиславов от Университета за национално и световно стопанство. Темата на есетата, по които писаха студентите, бе свързана с мотото на фестивала „Игри на интереси“.
Денят включваше и самия пиар фестивал, който се съсредоточи върху темата за взаимодействието на интересите и ролята на обществената комуникация.
Дискусии за ролята на интересите и глобалните наративи
Първият панел бе озаглавен „ПР, застъпничество и лобизъм“ и беше воден от Константин Вълков. В него участваха Жанет Пашалиева – PR експерт, адвокат Михаил Бояджиев и Надя Шабани, директор на Българския център за нестопанско право. Те подчертаха, че тонът и яснотата на посланията, заедно със спазването на етични стандарти, са решаващи за отстояване на интереси. Обсъдена беше негативната конотация на думата „интерес“ и необходимостта от открит диалог и регулиране, което да направи ясна разликата между защитата на легитимни интереси и користните мотиви.
Във втория панел, модериран от Гергана Иванова – управляващ партньор на The Smarts и член на УС на БДВО, представители на медиите и комуникационни експерти разгледаха значението на новите глобални наративи. Те посочиха, че тези наративи често включват противопоставяне и подкопаване на доверието, в това число и доверието към медиите. Сред участниците бяха Жанета Дядовска от bTV, Виктория Блажева от УниКредит за ЦИЕ, комуникационният специалист Любомир Аламанов и журналистът и университетски преподавател Весислава Антонова.
Ролята на комуникациите в съвременната медийна среда
Дискусиите от фестивала подчертаха критичната значимост на прозрачната и етична комуникация като основен фактор за изграждането и поддържането на общественото доверие. Чрез съчетаването на добри практики, открит диалог и професионализъм, пиар специалистите могат ефективно да защитават различните интереси и да укрепват връзката между организациите и обществото.