Оперативната печалба на "Порше" спадна драстично във второто тримесечие

Печалбата на "Порше" се понижи с 91%, засегнати са продажбите в Китай и САЩ, а програмата за съкращения цели стабилизиране

Оперативната печалба на "Порше" спадна драстично във второто тримесечие
Снимка © БТА

Оперативната печалба на "Порше" от основния автомобилен бизнес се понижи драстично през второто тримесечие, достигайки едва 154 милиона евро, което представлява спад от близо 91% спрямо същия период на миналата година, съобщи ДПА въз основа на публикуваните данни от "Фолксваген Груп". Приходите на водещата марка са намалели с почти 13% до малко над 8,3 милиарда евро за първите шест месеца на годината, поставяйки под въпрос устойчивостта на компанията.

Значителен спад на резултатите и позицията в групата

Въпреки че "Порше" традиционно е ключов фактор за печалбата на "Фолксваген Груп", резултатите за второто тримесечие показват сериозни предизвикателства. За сравнение, оперативната печалба на марката леки автомобили Volkswagen за същия период е почти шест пъти по-висока, достигайки 991 милиона евро. Този резултат е значително по-добър и от този на "Порше", и на "Ауди".

"Ауди" също среща трудности, най-вече на китайския пазар, където компанията пусна нова линия електрически автомобили без емблематичния си знак с четири пръстена – нетрадиционен ход, целящ да повиши продажбите на местния пазар.

Компанията не разкри точните причини за резкия спад в печалбата на "Порше" през второто тримесечие, като обеща по-подробна финансова информация в сряда.

Проблеми на ключови пазари и мерки за оптимизация

Главните предизвикателства пред "Порше" се дължат на спад на продажбите в Китай и затруднения на американския пазар, включително високите вносни мита. Освен това значимите разходи по преминаването към електрическа мобилност оказват допълнителен финансов натиск върху компанията.

“Фолксваген Груп” отчита общ спад в доставките, като се акцентира върху влошените резултати на китайския пазар – ключов регион за автомобилните производители. Следствие на тези неблагоприятни обстоятелства "Порше" е въвела мерки за оптимизация на разходите с цел да повиши ефективността.

Планирани са съкращения на около 1900 работни места в района на Щутгарт до 2029 г., докато вече действаща програма за намаляване на разходите цели стабилизиране на бизнеса. Главният изпълнителен директор на фирмата Оливер Блуме предупреди служителите за възможни допълнителни съкращения в бъдеще.

Предизвикателствата на модерната мобилност

Високите разходи за преструктуриране и американските мита са сред факторите, които тежат на резултатите на компанията, а бавното навлизане на електрическите автомобили изисква значителни инвестиции. Тези предизвикателства поставят на изпитание позицията на "Порше" в премиум сегмента, като подчертават нуждата от адаптация към променящите се условия на глобалния пазар.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent