КЗК създава постоянен обществен съвет за по-прозрачен диалог

Общественият съвет ще събира работодатели, синдикати и потребители за ефективно сътрудничество в защита на конкуренцията

КЗК създава постоянен обществен съвет за по-прозрачен диалог
Снимка © КЗП, БТА

Към Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще бъде създадено постоянно действащо консултативно звено – обществен съвет, включващ национално представителните работодателски организации, двата национални синдиката и потребителски сдружения. Целта е да се осигури прозрачен и публичен диалог в работата на КЗК, както и да се гарантира ефективността на взаимодействието между заинтересованите страни.

Новият обществен съвет към КЗК - форум за диалог и прозрачност

Инициативата за формиране на този обществен съвет е лична на доц. Росен Карадимов, председател на КЗК. Тя бе част от концепцията му за приоритетите в работата на Комисията, представена по време на процедурата за избор на нов състав на Народното събрание. Основната цел на този съвет е да се създаде широка платформа за диалог, консултации и сътрудничество между ключовите заинтересовани страни, които имат отношение към защитата и развитието на конкуренцията в България.

Особено важно място в работата на консултативния орган ще заемат теми, свързани с превенцията на евентуален необоснован ръст на цените преди и след въвеждането на еврото в страната. Съветът ще следи и за осигуряването на ефективна конкуренция в различните пазарни сектори, като по този начин ще подпомага стабилността и здравословната пазарна среда.

Функции и задачи на общественото звено

Общественият съвет ще оказва подкрепа на КЗК чрез предоставяне на становища, позиции и препоръки, както и чрез осигуряване на експертна информация и пазарни данни. Той ще предлага и идеи за подобряване на политиките и работата на Комисията. В зависимост от обсъжданите въпроси, в заседанията ще могат да участват и представители на други регулаторни институции и ведомства, което ще разшири и обогати дебатите.

Покани за участие вече са изпратени до национално представените работодателски организации, както и до двата основни национални синдиката – Конфедерацията на независимите синдикати в България и Конфедерацията на труда „Подкрепа“. Освен това са включени и ключови сдружения на потребителите, които ще представляват интересите на крайния потребител.

Значението на широка платформа за консултации

Създаването на обществен съвет към КЗК цели укрепване на доверието в институцията и насърчаване на по-голяма прозрачност в процесите, свързани с конкуренцията. Ефективната комуникация между държавата, бизнеса и гражданските организации ще допринесе за по-добра регулация на пазарните отношения и ще способства за ранното откриване на проблеми, които могат да засегнат цените и пазарния баланс.

Тази инициатива на КЗК отразява стремежа към съвременен и отговорен подход в защитата на конкуренцията, като същевременно стимулира партньорството между различните заинтересовани страни в обществото.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent