Италия одобри строежа на най-дългия висящ мост към Сицилия

Проектът за 13,5 млрд. евро ще свърже Сицилия със сушата и осигури нови работни места

Италия одобри строежа на най-дългия висящ мост към Сицилия
Снимка © Salvatore Cavalli, БТА

Правителствена техническа комисия в Италия одобри окончателно проекта за изграждане на най-дългия висящ мост в света, който ще свърже остров Сицилия с континенталната част на страната. Стойността на инфраструктурния проект е 13,5 милиарда евро, а строителството ще се финансира от държавата, съобщи говорител, цитиран от Франс прес.

Проектът и техническите детайли на моста

Мостът над Месинския проток ще бъде дълъг 3,7 километра и ще разполага с три ленти за движение на всяка страна и две железопътни линии в центъра. Осветлението ще бъде централно, а конструкцията ще включва две кули с височина 339 метра, разположени на сицилианския и калабрийския бряг. За опорите ще бъдат използвани две двойки стоманени кабели с диаметър 1,26 метра, всяка съставена от 44 323 стоманени жици.

Вицепремиерът и министър на инфраструктурата и транспорта Матео Салвини посочи, че този мост ще бъде „ускорител на развитието“ на региона и едно от най-значимите технически постижения в област със силни ветрове и сеизмична активност. Планираният срок за завършване е до 2032 година.

Икономическо и социално значение на проекта

От италианското правителство очакват мостът да стимулира икономическото развитие и заетостта в регионите Сицилия и Калабрия, които са сред най-бедните в страната. Според Салвини строителството ще създаде десетки хиляди работни места.

Този проект е смятан за историческа стъпка след десетилетия на планиране и многобройни неуспешни опити за реализиране. Властите в Рим заявяват, че мостът е от стратегическо значение и отбелязват като преимущество включването му в категориите на разходите за отбрана, което осигурява допълнително държавно финансиране и подкрепа.

Предизвикателства и критики към построяването на моста

Въпреки официалното одобрение, проектът среща сериозни протести от местни групи, които изразяват загриженост относно въздействието върху екологията и смятат, че средствата биха могли да бъдат оползотворени по-добре. Критиците припомнят няколко десетилетия с провалени и незавършени публични строителни проекти на територията на Италия и изразяват съмнения в реализацията на този амбициозен план.

Историята на моста датира от края на 60-те години на миналия век. През 2006 г. консорциумът „Юролинк“, воден от италианската компания „Уибилд“, спечели търга за строителство, но проектът беше отложен поради дълговата криза в еврозоната. Сега същият консорциум продължава изпълнението на подновения план.

Компанията „Уибилд“ има опит с мащабни инфраструктурни проекти по света, включително гигантският мегапроект НЕОМ в Саудитска Арабия. Други партньори са участвали в разширяването на Панамския канал и строителството на известни висящи мостове в Япония и Турция.

Държавна политика и стратегическо значение

Италия, под натиска на международни съюзници, посочи увеличаване на разходите си за отбрана като една от приоритетните политики. Част от одобрените средства до 5% от брутния вътрешен продукт могат да се инвестират в инфраструктура, свързана с отбраната. Поради това мостът над Месинския проток е класифициран като проект, отговарящ на отбранителни нужди, особено като се има предвид близостта на база на НАТО в Сицилия.

Този факт осигурява допълнителни възможности за финансиране и политическа подкрепа за реализирането на моста, като част от националната стратегическа инфраструктура.

Нова ера за южна Италия

След десетилетия на забавяне и несигурност проектът за моста между Сицилия и континенталната част на Италия влиза в решаващ етап. Правителството на Джорджа Мелони превърна неговото завършване в приоритет, надявайки се на подобряване на икономическите перспективи за южните региони и трайно трансформиране на транспортната мрежа на страната.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent