"Гугъл Уан" достига над 150 милиона потребители с новия абонаментен план
Услугата на "Алфабет" регистрира 50% ръст от февруари 2024 г. благодарение на интеграцията на функции с изкуствен интелект

Абонаментната услуга за съхранение в облак и изкуствен интелект „Гугъл Уан“ на компанията „Алфабет“ достигна над 150 милиона потребители, съобщиха от компанията пред Ройтерс. Това представлява значително увеличение от 50% спрямо февруари 2024 г., когато броят на абонатите надхвърли 100 милиона, почти шест години след стартирането на услугата.
Успех и иновации в услугата „Гугъл Уан“
През февруари 2024 г. „Гугъл“ пусна нов план за абонамент на цена от 19,99 долара месечно, който предоставя достъп до функции с изкуствен интелект, недостъпни за безплатните потребители. Наред с това компанията продължава да предлага по-евтини абонаментни нива, които включват единствено облачно съхранение без функциите за изкуствен интелект.
Според Шимрит Бен-Яир, вицепрезидент в „Гугъл“ и ръководител на абонаментната услуга, ръстът в новото ниво с ИИ се дължи на „милиони“ абонати, които са проявили интерес към разширените възможности на платформата.
Стратегия за диверсификация на „Алфабет“
„Гугъл Уан“ е част от по-широката стратегия на „Алфабет“ да разшири дейността си извън основния бизнес с реклама. Рекламата остава доминиращ източник на приходи, съставлявайки повече от три четвърти от общите приходи на компанията, които се очаква да достигнат 350 милиарда долара през 2024 г.
С въвеждането на нови платени услуги с добавена стойност, като тези с функции, базирани на изкуствен интелект, „Алфабет“ цели да осигури по-разнообразни и устойчиви модели на приходи.
Ролята на изкуствения интелект в бъдещето на облачните услуги
Новият абонаментен план с изкуствен интелект предлага функции, които не са достъпни за безплатните потребители, което вероятно стимулира увеличаването на броя на платените абонати. Това показва засилващия се интерес на потребителите към по-интелигентни и функционално обогатени услуги за съхранение и управление на данни в облака.